Nee alleen geïnstalleerde games etc raak je kwijt je verliest geen documenten of gebreukers acounts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok dank je
Jawel, dit is gevaarlijk. Als je bijvoorbeeld een paswoord zet op je account na je systeemhersteldatum, dan is het best mogelijk dat je zelfs geen 'toegang' meer krijgt tot je .JPG-foto's. Dit kan enkel opgelost worden vanuit de duurdere Windows versies (ik gebruik daarvoor een Small Business Server versie) via properties van de bestanden en 'become owner' functies.

Strikt genomen blijven je bestanden wel staan in documents and settings, maar hetgeen hangt aan je user account, kan wel worden beïnvloed omdat dit dan wel in de SAM-database staat, maar ook registry settings (die terug gezet worden) daarop van invloed kunnen zijn en ook zelfs services van programma's.

Systeemherstel best terugzetten indien mogelijk naar een datum waarbij je nog dezelfde gebruikers had en manueel het probleem oplossen.

Een systeemherstel blijft altijd de gemakkelijkste methode door beginnende informatici toegepast, maar gevorderde informatici zullen altijd proberen het probleem ZELF op te lossen, al was het maar omdat je anders de kans loopt dat het probleem (waarom je dat herstel doet), terugkeert.

Google is zeer handig daarbij, maar let op: er zijn meer amateurs dan professionelen die hun oplossingen continu posten. Altijd oplossingen vergelijken en ZELF kritisch nadenken over wat ze schrijven!!!

+je
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Instellingen van games blijven verandert ook als systeem herstel er overheen gooit en daardoor het spel of iets anders word verwijderd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt ervan af wel soort game. Als het een game is die zich officieel houdt aan de normen van Windows (6/7/8), dan dient zullen de gebruikersinstellingen toch terug gezet worden. Maar het verworpen niveau, de punten en instellingen, staan bijna altijd op een andere locatie en gaan dan mee met documents and settings, dus dan blijft dat behouden na een systeemherstel. Indien dit zou staan vanuit een setting met datum/tijd in het register, dan zou je terug naar de originele toestand kunnen. Knappe vraag, want eigenlijk zou dit een goeie tip voor game constructeurs zijn: Instellingen aan logbestandjes koppelen aan een key in het systeemregister, zodat je ook dat kunt laten 'terugkeren' of dan zou je per game een 'systeemherstelpunt' kunnen aanmaken. Knap, man!