Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je bij Paypal betalen zonder creditcard als je bankrekening al jaren gekoppeld is ?

Wij gebruiken al jaren Paypal, en hebben die rekening al ettelijke jaren geleden gekoppeld aan onze bankrekening, zonder problemen en met altijd ruim genoeg saldo.

Tot vandaag. Ineens vraagt Paypal bij het overmaken van een betaling naar 'onze' creditcard, die we niet hebben en ook uit principe niet willen, en ZEKER nu vanavond op stel en sprong niet meer kunnen regelen, terwijl de betaling de deur uit moet.....daar heb je tenslotte Paypal voor.

Hebben we een verkeerde instelling gebruikt ? Op een verkeerd knopje gedrukt ? Of is er sinds vandaag ineens iets veranderd zonder dat we daar van op de hoogte zijn gesteld en er niets over op de site staat ?

We zijn niet over de een of andere limiet heen, en proberen gewoon euro's naar euro's over te maken. (i.e. betaling binnen Duitsland)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben dus NIET op zoek naar het antwoord 'neem een creditcard', dat kan ik zelf ook bedenken en dat komt nicht in Frage. Daar ben ik dus helaas niet mee geholpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zover ik weet is dit een bekend verschijnsel bij sommige sites (die eisen zo lijkt het een CC-Paypal betaling, waarom? al sla je me dood). Ik weet niet of je iemand/iets betaalt wat altijd goed ging? Of dat dit een eerste keer voor die site/persoon is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=paypal%20asks%20for%20credit%20card Het is geen probleem van vandaag, het is al jaren een ding. Ik heb ooit een VISA kaart aangevraagd en gekoppeld aan PP. Ik betaal altijd direct mijn CC en heb er minimale jaarlijkse kosten aan, vergelijkbaar met een debetkaart. Soms zet ik er zelfs wat extra geld op (precies omgedraaid voor een CC dus) om zo geen schuld te hebben (voor vakanties).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat over een betaling voor Ebay ; gister en vanmiddag nog geen probleem, nu willen ze ineens een creditcard.
Schulden heb ik nooit, en daar wil ik ook niet aan beginnen, zeker niet aan de duurste vorm die is er , dus een creditcard komt hier uit principe niet in huis. Ik heb inderdaad ook wat berichten gevonden - daterend van 2005 tot heden - die een soortgelijk probleem beschrijven, maar verder dan '; het is een klotetrucje van Paypal en Ebay die iedereen willen dwingen een creditcard te nemen' kom ik nog niet. Zou wel jammer zijn ; vind maar eens een creditcardloos alternatief voor Paypal...... Ik weet dat er mensen zijn die een voordeel zien in creditcards, en die 25 euro of wat kost zo'n kreng per jaar goed besteed geld vinden, maar daar denk ik dus heel anders over. Er zijn ook mensen die een lening normaal vinden, of termijnbetalingen, of rood staan. Daar hoor ik dus niet bij. Ik hoop dus vooral dat iemand een workaround weet......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als ik een credit card zou hebben, had ik natuurlijk dat hele Paypal niet nodig...dus als dit opzet is, zijn ze sowieso een klant kwijt, want als ik gedwongen wordt een credit card te nemen, stop ik met Paypal. Lijkt me logisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat die mail van Paypal is? Lijkt meer op een phishing mail. Misschien zit er malware op je computer waarmee door iemand meegekeken kon worden dat je een bestelling deed. Ik heb pas nog iets betaald via Paypal op dezelfde manier als jij doet en dat ging als vanouds. In de nieuwsbrief van Paypal heb ik ook niet gelezen dat van plan zijn iets te veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is geen mail ; het is een scherm dat ik krijg als ik een betaling wil doorvoeren nadat de transactie op Ebay verder klaar is. Waar je normaal je wachtwoord invoert zeg maar, daarna krijg je meteen een verzoek voor je creditcard.
Inmiddels heb ik er wel achter dat dit al jaaaren een terugkerend probleem is...maar nog geen bruikbare oplossingen gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zoals ik al zei, gisteren en vanmiddag ging het nog gewoon probleemloos, ook van Ebay, ook zonder saldo op het Paypalaccount, ook naar Duitsland, geen enkele andere ' parameter' zeg maar. We zijn nu aan het kijken of er iets met lifetime limieten aan de hand kan zijn.....ook niet allemaal even duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je het saldo op PP opkrikken met een bankaccount?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan wel, via IDeal ofzo, maar er staat nog genoeg op....dus dat zal het haast niet kunnen zijn. Zoiets kwam ik net ook ergens tegen. Ben een beetje huiverig er meer bij op te zetten ; als ze raar gaan doen krijg ik het er straks misschien niet meer vanaf.....door betalen wil op dit moment namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus hebt al saldo op PP? Dan slaat het helemaal op kaas?! Ik dacht dat je bedoelde genoeg saldo op je bankaccount te hebben.
SimonV
11 jaar geleden
Zou PayPal bellen geen oplossing kunnen zijn?
https://www.paypal.com/nl/webapps/helpcenter/helphub/home/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, geld overmaken lukt ook niet. Toch maar even geprobeerd maar helaas pindakaas; vraagt dan ook om onze creditcardgegevens..... Paypal bellen is de volgende stap, maar dat kan helaas pas morgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We kunnen niet eens meer inloggen bij de tussenpartij
(Money2.nl)
Cryofiel
11 jaar geleden
Je woont in Duitsland, dus ik neem aan dat je een bankrekening hebt in Duitsland. Kun je het geld niet via die bankrekening overmaken naar de (eveneens Duitse) bankrekening van de ontvanger? Of, mocht je nog geen Duitse bankrekening hebben: je kunt ook geld direct overmaken vanaf je Nederlandse bankrekening naar de Duitse bankrekening van de ontvanger. Over kredietkaarten: er zijn, in ieder geval in Duitsland, banken die een gratis bankrekening aanbieden, met daaraan gekoppeld een gratis kredietkaart. Over het saldo op de bankrekening krijg je zelfs nog enige rente. Als je je uitgaven met je kredietkaart aan het einde van elke maand automatisch direct laat verrekenen met je banksaldo, betaal je nooit rente. Kortom, alles is dan geheel kostenloos (op de Solidaritätszuschlag na).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is gekoppeld aan onze Nederlandse bankrekening. We zitten ook bij de Nederlandse versie van Paypal ; dat hebben we na onze verhuizing vijf jaar geleden nooit hoeven veranderen. Bankrekeningen zijn hier altijd gratis mits er minimaal 4500 euro op staat, anders betaal je voor rekening en bankpas. Maar dat is nooit een probleem . Maar nogmaals, een creditcard is niet de oplossing. En ALS dat de enige oplossing is, is het exit Paypal. Ik weet niet of mijn bank (Volksbank) biedt wat jij bedoelt, en van bank wisselen is natuurlijk helemaal geen optie. Alle vaste lasten lopen daar. (En wij betalen in Nederland inkomstenbelasting, dus ook geen Soli ;- )
Cryofiel
11 jaar geleden
Er zijn Duitse banken die een bankrekening aanbieden die *altijd* gratis is, ook als er slechts een paar honderd euro opstaat. Met een gratis kredietkaart erbij. En Haben-Zinsen op het saldo op de bankrekening. Dus in totaal negatieve kosten. Als het voor jou handig is, zou je zo'n rekening erbij kunnen nemen. Dan hoef je niet van bank te wisselen, maar heb je gewoon een extra rekening bij een andere bank.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zie het probleem van een CC ook niet eigenlijk, zeker niet als je hem meteen afbetaald, Dan betaal je niets extra. Ik heb er 1 van de ANWB. Handig als je een auto wilt huren, of als je weer eens in een parkeergarage staat waar je alleen met chipknip (zonder oplaadpunt) muntgeld of CC kan betalen. Ik heb hem uiteindelijk genomen omdat er zo gruwelijk veel dingen zijn waarbij steeds vaker om een CC betaling gevraagd word. Boeken van een reis, auto huren, online aankopen. Vaak zijn je aankopen via de CC maatschappij nog verzekerd ook.
En er is aflever garantie, niet geleverd geld terug. De maandelijkse kosten van mijn bankpas is duurder dan de jaarlijkse kosten van de CC (€12,-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dure bankpas !!
Maar je noemt inderdaad allemaal dingen die ik nooit doe en waar ik nooit behoefte aan heb. Reizen boeken, auto's huren, betaald parkeren, allemaal dingen die ik(vrijwel) nooit doe of (onverwacht) zal doen. Alleen online aankopen, maar dat is voor een heel groot deel particulier. En daarom hadden we dus Paypal ; als alternatief voor een creditcard. Want dat is vooral een principe-kwestie, geen kwestie van handig of niet handig, duur of goedkoop, of met wat voor voordelen ze ook trachten iedereen zo'n ding door de strot te duwen. Ik weet ook wel dat ik zelfs MET kaart geen schulden zou maken, en voor een creditcardmaatschappij zou ik dan ook een nutteloze oninteressante klant zijn, maar we weten allemaal met welk DOEL die kaarten bedacht zijn. En dat is beslist niet ' service en betaalgemak' . Gelukkig heeft het probleem zich inmiddels opgelost.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou...ik denk dat de gemiddelde bank ook niet met dat doel geschapen is. Ik denk dat het doel van een bank ook geld uit klopperij is. Maar ik snap je punt, er zijn er met jou een heleboel mensen die er net zo over denken. De ANWB kaart koste niets, zolang je hem niet gebruikt, na de eerste keer gebruiken moest je jaarlijkse kosten betalen. Ja ik vind onze bankpasjes ook duur. We hebben ieder een pasje bij onze betaal rekening en de kosten per maand €3,53 belachelijk.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik betaal € 4,35 per kwartaal, dus omgerekend € 1,45 per maand. Zo'n Duitse bankpas zou dus gratis zijn...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb het even opgezocht en wat ik gevonden heb is dat het afhankelijk is van verkoper tot verkoper.
De verkoper kan vragen dat enkel accounts die gekoppeld zijn aan een credit card betalingen kunnen doen bij hun.
In dat geval is het dan ook nodig om een gekoppeld account te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is precies wat wij zojuist ook van Paypal vernomen hebben. Althans, dat het van de verkoper afhangt. Verkopers (althans bij Ebay, er zijn ook zelfstandige verkopers natuurlijk) mogen nioet zozeer een creditcard eisen, maar wel betaalgarantie ; dus OF koppeling aan je creditcard OF voldoende saldo op je paypalrekening (want of er nog wat op je bankrekening staat, kunnen ze niet controleren. Nu hadden wij wel genoeg saldo, maar dat het gisteravond verkeerd ging, bleek dus te liggen aan een storing bij Money2.nl . Die is inmiddels verholpen. En toen lukte het allemaal wel. Ons paypal-probldeem werd dus uiteindelijk veroorzaakt door een money2.nl-probleem. Het korte antwoord op mijn vraag zou dus moeten luiden :
door te zorgen dat er saldo op je paypa-account staat.
(Maar dat was dan door de storing elders even niet de oplossing geweest. Inmiddels gelukkig wel weer. Onthouden voor volgende keer. Paypal bellen gat trouwens wel uitsluitsel ; prima klantenservice, ze moesten alleen 24/7 bereikbaar zijn.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing