kan je een ip adres veranderen?

En kan je aan een ip adres zien op welke locatie iemand zich bevindt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, het echte IP adres kun je niet veranderen. Je kunt wel via software en via in te loggen op een andere server, een soort 'omweg' maken, maar al deze software slaat het originele IP-adres op. Bij een crimineel feit kan men altijd via uw provider te weten komen wat uw echte IP-adres is. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Criminelen veinzen al genoeg, en ik zie geen reden waarom je een publiek medium als internet zou gebruiken om te liegen waar je zit. Ik gebruik logmein bijv. om altijd vanuit mijn bureau-PC's op een drietal locaties te werken. Logmein logt echter elke login van gelijk waar met het IP-adres. Bij ons zijn de grootste providers Telenet en Belgacom. Ook dezen loggen continu uw PC en mirroren al uw mails binnen het globaal verkeer. En voor wie het niet beseft: via uw GSM/mobieltje, wordt ook uw locatie continu opgeslagen. Maar de politie vraag dit maar in stilte na bij straffe gevallen. Nikske privacy op internet, hoeft ook niet. Waar je op straat komt, loop je ook het risico op de foto te staan. Klein erratum: je kunt bij Telenet en Belgacom via een heel duur bedrijfsabonnement boven bijv. SDSL, wel een eigen IP-nummer bekomen.

Je kunt een vpn proberen te gebruiken dat zorgt ervoor dat er een ander IP komt te staan. En je kunt niet de precieze locatie vinden van iemand met het IP alleen maar je kunt met het IP minimaal achterhalen in welke stad hij woont

Ja, u kunt uw IP adres veranderen met een VPN. Ik gebruik PrivateTunnel goo.gl/J7kT30 En u kunt iemand IP loceren via een GeoTracking site. Zoals bijvoorbeeld: http://www.geoiptool.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100