Nee, het echte IP adres kun je niet veranderen. Je kunt wel via software en via in te loggen op een andere server, een soort 'omweg' maken, maar al deze software slaat het originele IP-adres op. Bij een crimineel feit kan men altijd via uw provider te weten komen wat uw echte IP-adres is.

Gelukkig maar, zou ik zeggen. Criminelen veinzen al genoeg, en ik zie geen reden waarom je een publiek medium als internet zou gebruiken om te liegen waar je zit.

Ik gebruik logmein bijv. om altijd vanuit mijn bureau-PC's op een drietal locaties te werken. Logmein logt echter elke login van gelijk waar met het IP-adres.

Bij ons zijn de grootste providers Telenet en Belgacom. Ook dezen loggen continu uw PC en mirroren al uw mails binnen het globaal verkeer. En voor wie het niet beseft: via uw GSM/mobieltje, wordt ook uw locatie continu opgeslagen. Maar de politie vraag dit maar in stilte na bij straffe gevallen.

Nikske privacy op internet, hoeft ook niet. Waar je op straat komt, loop je ook het risico op de foto te staan.

Klein erratum: je kunt bij Telenet en Belgacom via een heel duur bedrijfsabonnement boven bijv. SDSL, wel een eigen IP-nummer bekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Ik ben het met 1 ding niet eens, namelijk dat men altijd kan achterhalen wat het IP adres is. Het onion routing netwerk is erop gericht dat alles via tig servers versleuteld verstuurd wordt. Dit hele netwerk is er op gericht om anoniem te kunnen werken. Hier is het door de instellingen daadwerkelijk niet mogelijk om uitkomend verkeer aan inkomend verkeer te koppelen. Je kan hier alleen zien dat er iets naar het onion netwerk verstuurd is, maar i) niet wat verstuurd is ii) niet waar het naar toe is gegaan.
Tegenwoordig heet dit het Tor-netwerk wat inion servers gebruikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_(netwerk)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal. Het is mogelijk om bij het Tor netwerk de laatste servers nog te achterhalen, maar omdat deze omweg zo groot is valt er niet veel meer te traceren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk jullie: Niet alleen NSA maar ook de Nederlandse en Belgische providers zijn verplicht elke login en gebruik van http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network) op te slaan. Als je dus via je gsm via dit soort servers gaat, of via telenet of Belgacom of de andere grote providers, dan wordt het netwerkverkeer VAN DE ROUTERS zelf (dus waar je op straat gaat via 'de publieke netwerken' meteen ook dubbel opgeslagen. De gebruiker kan dan niet zien waar JIJ zit, maar je Mac en zelfs je werkelijke IP-locatie van de router wordt met inhoud gescand. Dit gebeurt nu met o.a. Caché software die de politie ook gebruikte voor bijv. Belcacem die op Facebook en zo plots een hogere 'haattaalgebruik' hanteerde en waarbij alle betrokken personen werden getraceerd, zelfs al gebruikten velen hiervan ook dit zogezegd 'niet achterhaalbare netwerk via tig-servers' (TOR nu). Ook als je in China zit, wordt alles gelogd, waarmee je ook inlogt. De enige oplossing is zelf een satellietverbinding of de kabel onderbreken en achter je router gaan prutsen, maar dat heb ik nog maar één persoon weten doen (een telenet-medewerker op mijn verzoek en die methode ga ik niet vrijgeven, want die is niet goed voor onze veiligheid). Wie dit leest hoeft niet ongerust te zijn, het is net de bedoeling om terroristen buiten te houden, niet om ze toe te laten, want WAAROM wil je je IP-adres maskeren...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecsis, misschien zit uw en mijn spraakverwarring in "men". Met 'men' bedoel ik de overheid of dat er backups zijn van alle internetverkeer overal ter wereld. De gewone burger kan inderdaad niet zien wat u uitspookt en van waar het komt. Mijn opmerking is misschien vanuit mijn professionele bezigheden (ook als gerechterlijk expert) en dus misschien wel fout als de vraagsteller zich wil verbergen tegenover zijn 'gewone' (modale) medeburger. In dat geval hebben julile natuurlijk allebei gelijk, en dan is het misschien wat vreemd dat ik hier op dit forum zit. Sorry in dat geval. Mea maxima culpa.

Andere antwoorden (2)

Je kunt een vpn proberen te gebruiken dat zorgt ervoor dat er een ander IP komt te staan. En je kunt niet de precieze locatie vinden van iemand met het IP alleen maar je kunt met het IP minimaal achterhalen in welke stad hij woont
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, u kunt uw IP adres veranderen met een VPN. Ik gebruik PrivateTunnel
goo.gl/J7kT30 En u kunt iemand IP loceren via een GeoTracking site. Zoals bijvoorbeeld: http://www.geoiptool.com/