Kan je iemands IP locatie vinden, maar specifieker dan een normale website?

In deze site vind je wel de locatie, maar niet spcifiek, en heel vaak fout > http://www.iplocation.net/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij mij klopt de locatie bij Maxmind (zie bron) wel en bij jouw bron inderdaad niet helemaal (niet het dorp waarin ik woon maar de stad 3 km verderop geeft die als locatie).

Maar veel specifieker dan een plaatsnaam is sowieso niet mogelijk. Je kunt als gewone burger geen adresgegevens achterhalen met behulp van een ip-adres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast computers hebben ook servers een eigen IP adres (een server is in feite ook een computer). Aan het IP adres van een server zijn meerdere websites gekoppeld. Via “Whois” kun je het IP adres van een website online achterhalen.
1.Ga naar de onderstaande bron vermelding,
2.Vul in het invoervak de url van de betreffende website in en druk op “lookup”
3.Nu verschijnt er heel veel informatie over de website die je hebt ingevoerd.
4.Ga naar de tab “Server stats”
5.Als het goed is staat het IP adres van die website achter “IP-Address”

Nu heb je het IP adres van een website achterhaald. In feite is dit niet het IP adres van de website zelf, maar van de server waarop de website gehost wordt. Aangezien er meerder websites op één server worden gehost, zijn er altijd meerdere websites met hetzelfde IP adres.