Hoe kun je filmpjes op een iPod zetten?

Mijn dochter heeft net een Ipod nano en wil er nu ook filmpjes opzetten. Muziek is geen probleem, maar ze heeft geen idee hoe ze er filmpjes (bv van een DVD of van YouTube) erop moet zetten.
Ze is 15 en ik wil het haar een beetje zelf laten uitzoeken, dus graag in voor haar begrijpelijke taal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het ook wel weten..En ik ben 38;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de horror... heb het geprobeerd en toen nog eens en het toen opgegeven. goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, daarom mag ze het zelf doen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo Dounja! en jij maar zeggen dat ze het zelf moet leren hahahaha zo kom je er mooi vanaf;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwebbel, over een paar jaar moet ze het ook zelf doen. Hoe eerder ze leert om zoiets zelf uit te zoeken, hoe handiger ze later met de computer is.

Antwoorden (3)

met de youtube ipod converter
Zoals de naam al suggereert kun je met Free Youtube to Ipod converter (FYtIc) filmpjes van YouTube downloaden en omzetten naar een geschikt formaat voor je Ipod met videofunctionaliteit. Zo kun je dus je favoriete YouTube filmpjes altijd bij je hebben. Behalve voor de Ipod kun je met FYtIc ook de filmpjes geschikt maken voor je PSP en je mobiele telefoon, mits deze natuurlijk video's af kan spelen.

De werking is simpel. Je gaat naar YouTube en je zoekt daar het filmpje op wat je wilt hebben. Vervolgens kopiëer je de weblink in het invoerveld van FYtIc en kies je de lokatie waar je het bestand op wilt slaan. Vervolgens kies je het apparaat waarvoor je het filmpje geschikt wil maken en een druk op de knop doet de rest. De werking ervan kan niet simpeler en het werkt nog ook.

Alleen de filmpjes die voor de PSP geschikt zijn gemaakt krijgen wij op onze PSP niet aan de praat. We vermoeden dat deze codering toch niet helemaal goed verloopt. De filmpjes voor de mobiele telefoon en de iPod werken daarentegen vlekkeloos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ervaring met een soortgelijk programma: Any Video Converter. Met deze converter kon je ook van youtube downloaden, maar ook tal van andere bestandsformaten omzetten naar weer tal van andere bestandsformaten. Voor de ipod en mobiele telefoon moet je de bestanden converteren naar MPEG-4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier de link voor de download, mocht je daar nog behoefte aan hebben... http://download.cnet.com/Any-Video-Converter/3000-2194_4-10661456.html
Er is speciaal voor de iPod een fimpjes converter HandBrake, hiermee kun je bijna alle soorten filmpjes converteren naar het iPod formaat;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dit wat:
http://www.intermactivity.be/forum/archive/index.php/t-86741.html

Toegevoegd na 54 seconden:
http://www.bligg.be/story.php?title=Uw_favoriete_YouTube-filmpjes_in_een_handomdraai_op_uw_iPod