NOS en RTL Nieuws in het buitenland?

Ik zit regelmatig wat langer in het buitenland en kijk dan graag naar o.a. het nieuws (19:30 of 20:00) van RTL en NOS en Studio Sport/Voetbal op mijn laptop (met Windows 7). Het laatste jaar zijn er steeds meer beperkingen doorgevoerd en sinds eerder dit jaar kan ik geen enkele uitzending meer zien. Ik ken de internetdiscussie over rechten en zo en de zgn. Hola en Thor sites die een oplossing zouden moeten bieden - voor mij zonder resultaat. Ik had me er al min of meer bij neergelegd, totdat ik vandaag werd geconfronteerd met iemand met een iPad op hetzelfde modem die WEL naar sites zoals Eredivisie op zondag kon kijken. De verbinding kwam gewoon tot stand (zonder een speciale app) door de googlen. We kwamen er beide niet uit wat die iPad nu meer kon dan mijn laptop, maar ik vind het wel vreemd. Ik zie de sites wel, maar hij laadt de video's niet - ook niet in lage resolutie.
Op internet/diverse fora is hierover niets te vinden, dus wie kan er zijn licht over laten schijnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De ipad kan niet meer je laptop. Als ik het goed begrijp werkte dezelfde stream wel op ipad en niet je op je laptop. Wat ik me kan bedenken:
- op de ipad is geen flash beschikbaar, maar zal de stream terugvallen op of conventionele streeams of html5 players. Mogelijk werkt de drm die bij de flashvariant zit dan niet (eigenlijk een foutje van de maker) en heeft de ipad bezitter dan geluk.

-Overigens, ik vermoed dat je gewoon naar de legale stream kijkt. (als je illegaal kijkt kunnen we geen advies geven), zou t ook nog kunnen dat iemand ingelogd was op die site en jij niet.

-Een andere optie is dat jij op je laptop een bepaalde codec niet hebt geinstalleerd of qua software iets niet hebt geinstalleerd (bijv een browser zonder html5 ondersteuning).

Oftewel, er zijn een aantal mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie mijn commentaar op de tweede reactie

Andere antwoorden (1)

In welk land bevind jij je? Bijvoorbleed Iran of Noord-Korea wordt alles geblockt. Daarnaast kan je tegenwoordig bij UPC overal tv kijken met de app en als je inlogd op hun site. Als je zelf geen UPC hebt misschien famlie/kennissen vragen of je via hun mag inloggen op de app.