Als ik een router aansluit word de beveiligingssleutel niet geaccepteerd.Weet iemand een oplossing?

Ik heb pas bij een router gekocht omdat de wifi het vaak niet doet. (met kabel werkt internet wel) ik had eerst een wifirepeater geprobeerd maar dat hielp ook niet.deze heb ik gereset en weer uit het stopcontact gehaald. overgegaan naar een andere provider (kabel ipv adsl) maar zelfde probleem met wifi. en als ik nu na aansluiting van een router de beveiligingscode invoer zegt mijn pc dat deze niet juist is. Bij een andere router had ik hetzelfde probleem. Wat kan ik daaraan doen/waar kan dat door komen?

windows 8, laptop
upc
kabel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke router(s) / modems gebruik je nu(wil je nu gebruiken)?
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Welke versleuteling heb je TKIP of AES? welke beveiliging WEP of WPA (2)? uit hoeveel karakters bestaat de sleutel?

Antwoorden (2)

Ga de volgende zaken eens na:
Je beseft dat iedere wifi router een andere sleutel kan hebben?
Doet een andere laptop of smartphone het wel, op jou wifi?
Doet jouw laptop het wel op wifi van een ander(kennis ofzo)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Vaak staat de sleutel onderop het apparaat. 0 vs O is altijd even lastig, hoofdlettergevoeligheid is belangrijk.
Hallo,
Waarschijnlijk zitten je virtuele poorten vol.
Je kan dit oplossen door een van je apparaten los te kopelen van het Wi-Fi netwerk.
Als dit niet werkt moet je proberen om je Wi-Fi wachtwoord te wijzigen.
Als je niet weet hoe je bij het menu van je router kan komen dan leg ik het even uit.

- Gebruik de toetsen Windows + R
- Typ in CMD
- Typ in het venster wat opent: ipconfig
- Zoek het IP-4 adres op en typ dat in je browser in
- Login met je login gegevens. (Als je deze login gegevens niet weet of nog nooit
gebruikt hebt, google dan even op dit: http://bit.ly/1wVyWnu ((je moet het zelf nog even aanvullen))

Is het niet gelukt? Laat het me dan even weten!