Mag een bedrijf als Netflix je herroepingsrecht (wettelijk) laten vervallen?

Er staat op hun website:Door op Lidmaatschap starten te klikken en onderstaand vakje aan te vinken, verzoek je en geef je uitdrukkelijk toestemming om je Netflix-lidmaatschap onmiddellijk te starten,

>>>erken je dat je je herroepingsrecht verliest, <<<

en geef je ons toestemming om je maandelijkse Netflix-lidmaatschap (momenteel € 8,99) automatisch voort te zetten.

Mag dit wettelijk gezien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ja. Dat heeft te maken met het soort product/dienst dat Netfix aanbiedt.

"Op mijn website kunnen consumenten e-books downloaden, maar ik wil niet dat die teruggestuurd kunnen worden.

E-books, en andere downloads of streamingdiensten, kunnen uitgesloten worden van het herroepingsrecht. De consument moet echter zelf aangeven dat hij van dit recht afziet. U kunt bij de downloadknop bijvoorbeeld een tekst toevoegen: Ja, ik ga akkoord met het downloaden en zie af van mijn herroepingsrecht."