wat is dit voor aansluiting?

Woon in een nieuwbouw huis en trof deze aparte aansluitinhg aan ind e woonkamer en slaapkamers. Er past geen utp kabel in.
Waar dient dit voor? Je kan het klepje omhoog schuiven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Tel de metalen stripjes in de aansluiting: als er 4 naast elkaar in het midden zitten is het een telefoonaansluiting (RJ11), als het er 8 zijn is het een Ethernet- c.q. netwerkaansluiting (RJ45).

Glasvezel is het niet; als je woning dat al heeft eindigt de aansluiting op het punt waar het je woning binnenkomt (meestal de meterkast), waarna het middels een kastje wordt omgezet in een reguliere netwerkaansluiting (RJ45).

Bij de goedkopere soort aansluiting (en dat is het als het nieuwbouw is) kan het best een beetje wrikken zijn voordat het stekkertje 'klik' zegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zegt dat het geen ethernetaansluiting is. Het meest voor de hand ligt dan dat het een telefoonaansluiting is, een RJ11.
bamibal
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Zolang het klepje op de foto dicht blijft is het niet met zekerheid te zien, maar veel andere mogelijkheden zijn er niet meer.
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
foto van geopend klepje? even vastzetten met plakband als hij terug schuift?