Laptop valt hele tijd uit

waar kan dit aan liggen?

hij word niet echt warm en bij een stresstest blijft hij gewoon draaien.

Toegevoegd na 36 minuten:
de laptop is zo'n 4 a 5 jaar oud, het is een paradigit voyager 9250.

het gekke is dat hij eerst uitviel met het laden van internetpagina's zodra de ventilator begon te draaien.

nu heb ik windows xp pro met heel wat moeite (hij bleef steeds uitvallen) opnieuw geinstalleerd. alleen de oude rommel die er opstond had er hierdoor ook vanaf moeten zijn maar dat is dus blijven staan en zodra ik hem nu opnieuw laat installeren valt hij uit wanneer hij de cd-rom laad en ventilator dus begint te draaien ( dan staat hij dus misschien een halve minuut aan.

Toegevoegd na 2 uur:
Heb net m'n virusscanner op de laptop laten draaien, zodra het zwaar werd viel hij weer uit.. volgens mij word er toch iets warm weet alleen niet wat.. zal dus wel over en uit zijn met de laptop dan lijkt me.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je laptop ook bij het installeren al uitvalt, is er toch echt iets mis met de hardware (geheugen, harde schijf, processor, mainboard). Wat ook nog wel eens gebeurd, is dat er een lekkere pluizige stoflaag tussen ventilator en koelvin komt, waardoor de laptop niet meer koelt, de processor te warm wordt en uitgaat.

Als je dit download, kun je al je hardware testen en met een beetje geluk vind je de oorzaak. Ik tip op een nieuwe laptop.
http://www.ultimatebootcd.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was al bang voor een hardware probleem, stof kon het niet zijn laptop is pas uitgestofzuigd :P

Andere antwoorden (4)

Kan een contactbreuk zijn, door een kleine verwarming kan de schakeling dus verbroken worden. Je zal meer info moeten geven, o.a. hoe oud is de laptop.

Toegevoegd na 13 minuten:
Daarnaast kan het natuurlijk ook een virus zijn.

Toegevoegd na 4 uur:
Lijkt erop dat elco's op het moederbord lek zijn. Dit zal je dus moeten laten doormeten. En eventueel laten vervangen. Aan de andere kant je hebt een nieuwe laptop voor net 300 euro, dus wat is wijsheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad hoe oud is je latop!?
Het kan ook liggen aan je batterij. Meestal kunnen die maar een paar jaar mee.
Ik zou naar de winkel gaan en kijken of het daar aan ligt.. en als het daar aan ligt een nieuwe batterij kopen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Ow, tip: Als je aan het werkt bent, sla alles zo nu en dan op!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan de batterij ligt het niet, heb het net geprobeerd zonder batterij en hij valt nog steeds uit
Bij een stresstest blijft hij wel draaien?

Kan het niet toevallig aan je energiebeheerschema liggen, dat die je laptop te snel op stand-by knalt? Sommige laptops hebben er wat moeite mee om weer goed op te komen uit stand-by.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn desktop.Het bleek dat de twee anti-virus programma's elkaar stoorden.Ik heb er een afgehaald en toen was het probleem verholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staat maar 1 virusscanner op dus dit kan het niet zijn helaas