waarom is mijn mobiele locatie op google Amsterdam terwijl ik daar een uur vandaan woon?

Ik heb geen gps aan en ik ben nooit in Amsterdam geweest. Er staat Amsterdam - uit uw internetadres en later "uit uw zoekgeschiedenis" ik vind het nogal vaag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staat de server waarvan jij internet ontvangt in Amsterdam. Daar vandaan wordt het internet verdeeld over alle klanten via routeringspunten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Dat lijkt mij ook het meest logisch. + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs als ik in dordt woon?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga namelijk gelijk helemaal denken dat ik gehackt ben enzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je een budget telefoon hebt, zonder gps (zoals je al zei) dan gaat dat over dichts bijzijnde wifi en als de server in a'dam staat van jou wifi, dan geeft ie dat aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat via 3g en ik heb een s3 mini
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb wel gps maar staat niet aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De server die je dataverkeer afhandelt staat in Amsterdam vermoedelijk. Gehackt lijkt me onwaarschijnlijk, althans, te ver gezocht om dat te denken vanwege dit kleine punt. Als je geen gps gebruikt en je 3g verkeer wordt via een centraal punt in amsterdam afgehandeld, tja, dan kan google er niet veel meer van maken dan te denken dat je in Amsterdam zit. Als je en GPS en wifi aanzet (je hoeft niet op een wifinetwerk te zitten, maar enkel wifi inschakelen) zie je dat je locatie veel beter wordt geschat. @rubenotter, er zijn geen wifinetwerken die een bereik hebben van dordrecht tot amsterdam. Dat zou een revolutie zijn. Het heeft in casu niets met wifi te maken. Nee, de server die zijn dataverkeer afhandelt maakt staat in een amsterdams datacentrum. Niks meer en niks minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje!