Het scherm van mijn Macbook pro blijft tijdens het opstarten vastlopen op het Apple logo, hoe kan ik 'm weer laten werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

het klinkt misschien dom maar als je er een geheugenkaartje in doet loopt hij weer vedder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet eerst je Mac helemaal uit door de power knop 5+ seconden in te houden.

Start hem vervolgens opnieuw op met de toets R in gedrukt. Als het goed is kom je dan in een nood-opstartmodus waarbinnen je Disk Utility (Schijfhulpprogramma) uit de menubalk kunt toveren en je harde schijf controleren op foutjes die kunnen worden gefixt.

Werkt dit niet, dan heb je misschien een te oud systeem voor de truuk met de R-toets. Probeer dan eens op te starten met Shift ingedrukt. Dan laadt je Mac geen derde partij software tijdens het opstarten. Loopt hij dan wel door, deinstalleer eventueel recentelijk geinstalleerde software of drivers.