krijg ik door sneller ram meer game prestatie's?

hoeveel verschil zal ik merken als ik van 6gb ddr3 1600mhz en dan
upgrade naar 8gb ddr3 (sodimm) 1866mhz? soal game prestaties???/opstarttijden???????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk als je huidige configuratie sneller RAM-geheugen aankan. Anders heeft het geen zin.

Antwoorden (2)

Je zult wel verschil merken, maar het hangt er van af wat voor games je speelt. En ook of je iets in de achtergrond heft runnen. Ik haal meestal zelf iets van 4-6gb met League of Legends + Photoshop open op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minecraft,call of duty,bf3/4,assisen creed. (Minecraft is nu 100fps gemiddeld, cod 40_60fps)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar stan ze allemaal aan tegelijkertijd ? Als dat niet zo is en je haalt 60 fps is het gewoon goed zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet tegelijk, cod en Mc wel tegelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een bron die laat zien dat sneller RAM voor duidelijk/merkbare verbetering zorgt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het punt. Sneller RAM helpt wel met gamen, meer niet echt. http://www.pcmweb.nl/koopwijzer/nieuwe-desktop-wat-jij-wilt-doen-bepaalt-de-specs/p/3/hardcore-gaming
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die link bewijst niks. Ik zie geen daadwerkelijk vergelijk. Wellicht omdat de plaatjes niet inladen. http://lifehacker.com/when-ram-speed-matters-and-how-it-affects-your-games-1436679680 Hier weer iemand die het in game heeft getest en weer bewijst dat je oude ram eruit halen en nieuw sneller RAM kopen zonde van je geld zou zijn. Beter bewaar je dat geld en investeer je het in een betere GPU, met een betere GPU kan je een in sommige gevallen een verdubbeling van FPS halen.
Thecis
9 jaar geleden
Ik denk dat de juiste conclusie moet zijn dat je betere game-prestaties krijgt op het moment dat je RAM geheugen de beperkende factor (bottleneck) is.
Echter in de praktijk blijkt dus kennelijk dat tegenwoordig het snellere RAM geheugen al dermate snel is dat dit niet meer de beperkende factor is.
Maakt in gaming vaak niks uit, zoals dit filmpje laat zien:

https://www.youtube.com/watch?v=W0L_KFKJYvg

Dus ook niet als je nog sneller geheugen neemt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je betere gameprestaties wil, kan je beter investeren in een betere videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Het antwoord is gewoon Nee. Je krijgt geen betere gameprestaties (tenzij je game zoveel werkgeheugen nodig heeft, maar dat lijkt me onlogisch.