Is reclame zoals: "Je bent de 100e bezoeker, kies uit een van de 4 prijzen die je kan zien als je hier op klikt!" ; altijd fake?

Ik krijg wel eens zo'n bericht van bijvoorbeeld: "Je bent de 1000e bezoeker! Je wint daarom een iPad Mini!". Is dit altijd fake? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je er niet op moet klikken omdat ze anders geld van je gaan af troffelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

9 van de 10 keer is het fake en is het dus een virus, maar soms kan je het ook echt zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal zijn die dingen bedoeld om achter je gegevens te komen zodat je overvoerd wordt met reclame , Hoeft niet meteen een virus te zijn, maar kan wel erg lastig worden om steeds spammail te krijgen
9 jaar geleden
Altijd kan ik natuurlijk niet garanderen, maar in 99.999999999999% van de gevallen is het inderdaad nep en is mijn uit op jouw persoonlijke gegevens. Al dan niet via een virus of doordat ze jou je gegevens in laten vullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal betreft het phishing advertenties. Als je er per ongeluk op klikt, loop je het risico overspoelt te worden met spammail.

Deze advertenties zijn vaak agressief. Daarvoor is een eenvoudige oplossing. Door gebruik te maken van Google Chrome als standaard browser. Bij Chrome kan een app geïnstalleerd worden die alle advertenties blocked. De app kan in de Web Store van Google worden gedownload.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die app is er ook voor IE en FireFox.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En voor Safari, ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=nl https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/ https://getadblock.com/
Als je goed leest staat er vrijwel altijd dat je "kans" hebt zoiets te winnen, niet dat je al gewonnen hebt. Ja, wel dat je de 100e 100.000e bezoeker bent, maar dat komt soms de dag erna opnieuw terug ... jaja.

Net als de anderen al aanraadden, niet op reageren en zelfs niet op klikken.

Je kan ook de gratis Ad Blocker Plus gratis installeren in je browser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nooit, behalve als je bij een echte winkel naar binnenstapt en je de 100.000ste bezoeker bent!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ja altijd, zul je bedoelen. Anders zou jij stellen dat het nooit fake is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ooh haha je hebt gelijk, foutje