Hoe krijg ik mijn internet weer aan het werken na het resetten van mijn sitecom router?

Hallo

Ik heb reeds mijn router gereset. Ik drukte 30sec het resetknopje in en de lichten gingen uit en toen weer aan. Alles lijkt te werken behalve het internet op mijn computer. Als ik verbinding probeer te maken lukt het niet. Op de achterkant van m'n router staat dat na 15sec indrukken van de knop je hem in fabrieksinstellingen zet. Hoe krijg ik ik m'n internet weer werkende? Want ik kan ook niet inloggen op de site 192.168.0.1. Heb ik alles gebroken?

Dankje voor je hulp en sorry voor m'n slecht Nederlands. Ik heb dit haastig lopen typen op m'n telefoon.

Groetjes

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat Nederlands valt best wel mee, maar je schrijft veel te weinig over welke PC je hebt, welke software er op gebruikt wordt en waarom je denk dat je internet niet werkt en waarom het resetten van de router de oplossing zou zijn. Ook niet duidelijk is of je draadloos of bedraad de verbinding wil maken. Er is een hele keten voor nodig om internet "werkend" te hebben en de router is daar maar een van. Een onderdeel dat velen over het hoofd zien is de knop op de PC of laptop om de wireless internetverbinding aan te zetten ... dus als je draadloos internet bedoelt kan dat de oplossing zijn. Die knop kan vele gedaantes hebben, maar er staat meestal een symbooltje bij zoals in de bijgevoegde afbeelding. Kijk anders in de handleiding van je PC/laptop. Als dat het niet is, dus als die "aan" staat, kan je kijken (meestal) rechtsonder (als je tenminste Windows hebt) naar een symbooltje dat je netwerk aangeeft en meestal ook de sterkte door middel van balkjes in opklimmende hoogte (zie de andere afbeelding - zo ziet het er bij mij uit bij wireless); als je een bedrade aansluiting hebt is het een soort TV-tje met een stekker. Als daar een rood kruis door staat heb je dus geen verbinding. Ook als er geen rood kruis door staat kan de verbinding wel werken maar toch geen internet geven. Ga dan met je rechter muisknop op dat symbooltje en kies of "troubleshooter" (zoiets als "problemen oplossen", ik ken de NL vertaling niet), of kies voor "Open Network and Sharing Center", zoiets als "Netwerk en .... Openen"). Als je voor Troubleshooter hebt gekozen gaat die voor je zoeken en kijken wat er aan de hand is. Als je voor de andere gekozen hebt zie je een symbolische weergave van je netwerk met vrijwel zeker ergens een rood kruis. Klik op dat rode kruis en dan gaat diezelfde troubleshooter aan de gang. Als je geluk hebt vindt de Troubleshooter de oorzaak en repareert die ook, als dat kan. Als die internetschakelaar "uit" staat kan hij dat niet verhelpen, maar als bijv. je "wireless adapter" uit staat, niet "enabled" is, dan herstelt hij dat wel. Misschien lukt het op deze manier; als dat niet gaat, geeft hij aan hoe je er uit kan komen. Meestal is dat een verwijzing naar een forum of zo ... Als je geluk hebt, kan je terecht bij een remote helper van Microsoft of van de leverancier (of winkel!) van je PC/laptop. HP, bijvoorbeeld, heeft mij op die manier wel geholpen. Ook Norton heeft wel problemen op mijn laptop op die manier opgelost. Ik hoop dat je hier wat mee kan ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100