Hoe verwijder ik balpen vlekken van mijn laptop?

Hallo,
Laatst was ik met wat opzoekwerk bezig en toen ik aan het schrijven was had ik ( zonder dat ik het wist) wat balpen op mijn handpalm. Nadien gebruikte ik mijn laptop en...
Nu zitten er kleine balpen vlekken op mijn laptop, ze zijn niet zo zichtbaar maar ik heb een witte laptop en dat is nogal vervelend.

Weet iemand toevallig hoe ik deze vlekken kan verwijderen?

Alvast bedankt
(MVG)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Melk wil wel eens helpen bij inktvlekken. Een doekje drenken in melk en dat een tijdje op de vlek leggen zodat het wat in kan trekken misschien? En anders een speciale reiniger voor inktvlekken, een drogist heeft dat soort dingen meestal wel staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Cerafix http://www.mrmuscle.nl/Voor_in_de_keuken/product/2
kun je het ook proberen, dit geeft geen krassen en is eigenlijk bedoeld voor de glazen kookplaten, maar je krijgt er kunststof ook prima mee schoon.
Poet
9 jaar geleden
Eau de Cologne. Daarmee kreeg ik balpeinkt zelfs pico bello van een witte leren stoel
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik zie het ja, de n ìs al helemaal weg!
Maar bedankt, want dit kan voor de gevraagde toepassing beslist praktisch zijn.

Antwoorden (1)

Tot mijn rijke doch vaak slechts betrekkelijk nuttig bruikbare levenservaring hoort de ontdekking dat je (balpen)inkt goed kunt verwijderen met een stukje keukenpapier gedrenkt in wat brandspiritus. Die is in literflessen te koop bij de goede supermarkt (bij de schoonmaakmiddelen) of anders bij een drogist.
Ga bij voorkeur even buiten zitten want erg lekker ruikt het niet, en het is brandgevaarlijk.

In http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandspiritus staan algemeenheden over brandspiritus, alleen niet dat je er inkt mee kunt verwijderen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Balpen vlekken zijn inderdaad goed te verwijderen met brandspiritus maar geldt dit niet enkel voor kledij? of zit ik er helemaal naast?
Bordensteker
9 jaar geleden
Nou, ik heb het talloze malen gebruikt om balpeninkt van insteekhoezen (‘showtassen’ in vaktaal) en L-mapjes die van doorzichtig PVC gemaakt zijn, te verwijderen. Dat was dan van dat inmiddels ouderwetse non-copysafe plastic waar gefotokopieerde documenten zo heerlijk in gingen aankleven. Op mijn werk gebruikten we heel veel speciaal gemaakte PVC etuis waar weleens aantekeningen op een de tassen gemaakt werden, en de complete getabde etuis waren veel te duur om vanwege hier en daar een aantekening weg te gooien. Nu ik het er over heb, ik ontdékte deze eigenschap van spiritus eigenlijk toen we een speciaal soort ronde rekenschijven intensiever gingen gebruiken. Daar was het de bedoeling om op een gematteerde plastic schijf streepjes te zetten, maar in de praktijk gebeurde dat ook erg vaak met balpen, en die streepjes kon je er uiteraard nooit meer uitgegumd krijgen. Wasbenzine (die kocht ik met een bonnetje voor de kassier om veelvuldig de in PVC etuis vastgebakken toner van aangekleefde fotokopieën te verwijderen) werkte ook niet, maar spiritus was ideaal.
Aan proeven met Eau de Cologne ben ik in die mannengemeenschap nooit toegekomen. Ook niet aan het verwijderen van inkt uit textiel trouwens. Het zou me dus verbazen als je met spiritus op je witte laptop niet een vlekkeloos resultaat zou weten te bereiken, maar als je maar een enkel drupje nodig hebt is de (per liter vrij dure) eau de cologne misschien wel praktischer.