Hoe kan ik draadloos mijn computer met de TV verbinden?

Wat ik wil is het beeldscherm van mijn iMac op de TV zien zodat ik filmpjes en foto's kan kijken. Is dat mogelijk?

Ik heb begrepen dat zoiets kan met een Apple TV apparaatje. Maar is dat dan niet beperkt tot betaalde dingen?

Of kan ik dan ook bijv. VLC starten en een film op de TV afspelen?

Of kan ik beter een NIET-apple apparaat kopen? En welke dan?

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Toegevoegd na 59 minuten:
Even een aanpassing op mijn vraag;

Bij een Apple TV:
Ik heb een iMac en iPad en iPhone. Kan ik dan bestandsmappen openen en die op het scherm van de TV bekijken of moet dan alles, fotos, filmpjes, eerst in zo'n apple programma of iCloud/tunes etc?

(ik ben er niet zo handig in en ook geen fan van.....apple heb ik dan ook alleen prive en niet zakelijk)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Apple Tv werkt prima. Google even naar de mogelijkheden. Daarnaast heb je nu ook easycast is een alternatief van Google chrome. Verschil is dat je geen internet verbinding nodig hebt en werk op pc en Apple
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je:
https://www.google.nl/chrome/devices/chromecast/ ?
Het ligt er ook een beetje aan wat voor TV je hebt, vaak kun je in het menu van je tv de pc of apple wel koppelen voor in elk geval file sharing zie netwerk instellingen
of zelf remote optie ?
Je kan dan via de tv vaak al de filmpje ed laten streamen van af je hd met bestand beheer
Dit houd meestal wel in dat je TV als bediening moet gebruiken
wat nogal omslachtig kan zijn.
vaak kan je op deze manier niet de pc gebruiken als bediening van de tv

je kan daarvoor vaak wel in de app store een app die speciaal voor jouw merk tv is vinden installeren op je apple of anderzins (meestal is er wel een gratis oplossing al is deze wellicht niet elegant ) maar ook de betaalde oplossingen zijn niet altijd perfect
probeer eens sofa lite ? werkt waarschijnlijk wel al is het niet erg elegant

Een apple tv beperkt je inderdaad behoorlijk wat betreft films
vaak kan je alleen daarmee gehuurde of gekochte films van de itunes store afspelen
je tv moet (als monitor) er ook geschikt voor zijn.
Zelf met een imac ben je in mijn mening beter af met een niet apple solution
als je bent aangewezen op een setopbox /dongle solution.
ik raad je zelfs af om films via itunes of apple tv te kopen
Als je alles via itunes/quicktime moet afspelen loop je geheid tegen problemen aan.
als het om (smart) tv gaat

Uit je vraag lees ik ook dat je de desktop screen van je mac op je tv zou willen laten zien ? met een imac is dat alleen mogelijk via een 2de screen aansluiting
en niet alle imac hebben die mogelijkheid pas na 2009 geloof ik ??
bovendien heb je dan een miniport display/dvi hdmi kabel nodig ? of zelf een thunder bolt kabel
dit gaat niet via internet/wifi

mac zijn bitches qua compatibiliteit
capthavoc