telt weekend mee als je een brief krijgt op een donderdag?

ik heb donderdag een brief gekregen dat ik het binnen 5 dagen moet betalen, telt het weekend ook mee of dat niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Ja. Als er staat binnen vijf dagen na dagtekening, dan moet je dus binnen 5 dagen betalen. Als er staat binnen vijf werkdagen, dan telt zaterdag en zondag niet mee.
Als er staat, binnen vijf dagen betalen, dan zou ik altijd uitgaan van 5 dagen vanaf dagtekening, omdat er niet staat "werkdagen".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Op deze website https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=81458 staat in een aantal berichten dat de zondag meestal niet wordt meegeteld (-ook niet door rechters als zij over een geschil beslissen-), omdat dan de banken dicht zijn. Die informatie is echter al van meer dan drie jaar geleden, dus misschien is de informatie verouderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heeft dat hier niks mee te maken. Omdat je 5 dagen hebt, heb je genoeg andere dagen om dat geld over te maken. Ze houden 5 dagen aan, omdat er inderdaad een zondag tussen kan zitten, of verwerkingstijd van de bank. Het lijkt me dat wanneer ze de zondag niet mee nemen in hun 5 dagen voorstel, ze net zo goed hadden kunnen zeggen dat het om 5 werkdagen gaat.
En trouwens, als het al om 5 dagen gaat, betekend dat daar al een aanmaning aan vooraf is gegaan. Dus deze moet zsm betaald worden.
met betalingen is het bijna altijd zo dat alle dagen gewoon mee tellen, dus ook de weekenden. en meestal zetten ze het er wel bij als het om werkdagen gaat...ze willen natuurlijk zo snel mogelijk geld zien dus ga er maar vanuit dat je tot en met dinsdag de tijd heb om te betalen