Welke videokaart is beter?

NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 745 4GB VS een AMD r9 280x welke is beter?

de nvidea komt van een alienware x51. special.
of is de gtx ter vergelijken met een r9 270x?
en is de GTX Sterk genoeg om Battlefield 4 op ultra te kunne draaien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Intel en AMD vergelijken met elkaar is het zelfde als canon en nikon vergelijken. Het is puur wat je zelf fijner vind. En ik ben niet zo goed in het vergelijken van Intel met AMD :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is om AMD en Nvidia te vergelijken. Dat zijn hier dus GPU's. Daarnaast heeft het niks maar dan ook niks met fijner vinden te maken*. Maar met prestaties. Ik zou van mijn stoel vallen als je twee aan prestaties gelijke CPU's en/of GPU's van elkaar kan onderscheiden, dmv het gebruik van een PC/spelen van een game. Bij Canon en Nikon vergelijken kan idd de hanteerbaarheid/layout van de een of de ander prettiger gevonden worden. *Hoogstens voor mensen die dat idee hebben en dat daar dus psychologisch goed voor werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
alienware x51. special Wat vooral speciaal is aan die dingen is de prijs. Dat er überhaupt keuze is uit een 745 snap ik niet bij dergelijke apparaten. En dan nog wel een 4 GB kaart?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Echt die gasten bij Alienware zijn van lotje getikt. Er zit dus een 745 4GB in. (waarde ~100 euro)
Als je dan wil upgraden naar een 270 (waarde ~150 euro)
Betaal je niet +50 nee je betaalt +250!!! Als je de kaart dus los koopt en de oude kaart doormidden breekt ben je goedkoper uit dan hun de kaart te laten houden en daarvoor een andere erin te laten zetten.

Antwoorden (1)

De 280x, maar dan ook veruit. De 280x is qua prestaties vergelijkbaar met een GTX 770.

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_r9_280x_twinfrozr_gaming_oc_review,18.html

is de GTX Sterk genoeg om Battlefield 4 op ultra te kunne draaien?

Ja, maar dan niet op een hoge framerate, en dat zou dus een domme keuze zijn, aangezien de 280x het stukken beter doet.

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_r9_280x_twinfrozr_gaming_oc_review,18.html

Toegevoegd na 8 uur:
De 745 zal zo'n beetje vergelijkbaar zijn met de 650ti in de laatste link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan ik altijd het videokaart gewoon nog vervangen? of past alleen die kaart erin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan je altijd vervangen. Maar ga je die alienware kopen?