Waarom is hyves altijd zo traag bij mij?

Wat kan de oorzaak hiervan zijn. altijd als ik op hyves wil kijken opent hij dingen langzaam of vaak gewoon niet. Terwijl het op andere site's gewoon goed gaat...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hyves heeft een probleem geconstateerd bij onder andere de Experia modem van KPN/HetNet. (Als het goed is ziet deze modem er zo uit: http://www.digiwaard.nl/modem.jpg)

Hyves is een zware website waarbij er meerdere verbindingen worden gemaakt om zo snel mogelijk alle content in te laden. De ingebouwde firewall ziet dit onterecht als een mogelijke aanval en blokkeert hierdoor sommige stukken van Hyves, wat een trage/half geladen pagina oplevert. KPN biedt deze modem niet meer aan en zal uiteindelijk uit de roulatie verdwijnen.

Mocht onderstaand antwoord je niet helpen dan raden we je aan om contact op te nemen met je provider.

Om dit probleem te omzeilen kun je de Firewall in de modem uitzetten of het niveau verlagen (vraag eventueel iemand uit je omgeving). Navigeer naar de modem (Standaard door http://192.168.2.1 in te toetsen in de browser), daarna in te loggen (standaard "admin" als password). Ga naar de tab Geavanceerde instellingen/Advanced settings en klik onder het kopje Internet op Firewall. Zet deze op Uit/Off en klik op Ok. Wil je het alleen verlagen, klik dan op Aanvals detectie/Attack detection en verander het niveau naar medium/gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien als je veel krabbels hebt, opent hij veel langzamer. Het kan ook zijn, dat er iets op de site van hyves aan de hand is en dat kan je het beste melden aan hyves helpdesk, als er hackers, actief zijn op hyves dan krijg je dat soort problemen. Als je advertenties op je hyves hebt, dan kan het laden ook vaak wat langer duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krabbels verwijderen

en je hebt te veel vrienden denk ik

druk eerst even op f5 en hyves gaat sneller