Ik heb diverse emailadressen. Beïnvloedt dat de werking van de pc?

Ik heb 1 hoofd emailadres dat ik vaak gebruik.
Daarnaast heb ik nog diverse emailadressen die ik allemaal maar nu en dan gebruik. Daar komt echter wel veel reclame op binnen. Ik vergeet dat weleens een tijdje te verwijderen en dan staan er soms wel 1000 berichtjes per email account of meer op.
Kan dat de werking van mijn pc beïnvloeden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het maakt niet uit waar je je mail hebt staan. Het snelheid van opstarten van een mailprogramma zal voornamelijk afhangen van hoeveel berichten jij erin hebt staan, of dat nu in 1 of in 10 email-accounts maakt weinig of niets uit. Bij het checken van mail zullen er meer accounts gecontroleerd moeten worden, dat is een heeel lichte extra belasting voor je computer. Bij het inlezen van berichten bij veel accounts zullen er meer berichten tegelijk binnenkomen. Gebruik je maar 1 account dan komen al die berichten achter elkaar. Bij gelijk aantal berichten is de belasting bij meer accounts korter en hoger dan bij 1 account. Totaal bij elkaar maakt het niets uit. Alleen de verdeling is dus anders. Gebruik je alleen webmail dan is er al helemaal geen probleem. In geen van beide gevallen is er totaal geen enkele reden om je ook maar ergens druk over te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100