Ik heb diverse emailadressen. Beïnvloedt dat de werking van de pc?

Ik heb 1 hoofd emailadres dat ik vaak gebruik.
Daarnaast heb ik nog diverse emailadressen die ik allemaal maar nu en dan gebruik. Daar komt echter wel veel reclame op binnen. Ik vergeet dat weleens een tijdje te verwijderen en dan staan er soms wel 1000 berichtjes per email account of meer op.
Kan dat de werking van mijn pc beïnvloeden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Vermoed je dat al die berichtjes worden bewaard op je pc, en dat daardoor je pc trager wordt? Dat is niet zo! Alle e-mail wordt bewaard op servers, die buiten je pc staan. Als je je e-mail raadpleegt, maakt je pc contact met zo'n server om zo de tekst voor jou zichtbaar te maken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Is het een online mailadres als hotmail of gmail? Of komen ze echt binnen in een programma op je pc als outlook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni, dat klopt niet als je een mailprogramma gebruikt op je computer. Ik gebruik bv. Mail van Mac. Deze haalt de berichten van de server, bewaart ze op mijn computer en verwijdert ze daarna binnen de week van de server (heb ik zo ingesteld). Op mijn computer kan ik nog alle mails terugvinden (behalve als ik ze daar zelf verwijderd heb). Nu neemt zo'n mailmap niet heel veel ruimte in beslag op een computer, tenzij er grote bijlagen bij de mails zitten.
Antoni
9 jaar geleden
Ja, Amicitia, dat realiseerde ik mij ook, maar helaas pas nadat ik de reactie al had verzonden. MevrouwvandenBerg en Amicitia, mijn excuus voor de (deels) onjuiste informatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is niet erg hoor, ik heb al veel van jou geleerd door je andere antwoorden en reacties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik gmail.
Ritsuka
9 jaar geleden
Gmail slaat niet op op je pc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet wel dat Gmail niet op de pc staat maar ik vroeg me toch af of het op de één of andere manier tot problemen kon leiden. Bedankt voor alle reacties.

Antwoorden (1)

Het maakt niet uit waar je je mail hebt staan. Het snelheid van opstarten van een mailprogramma zal voornamelijk afhangen van hoeveel berichten jij erin hebt staan, of dat nu in 1 of in 10 email-accounts maakt weinig of niets uit. Bij het checken van mail zullen er meer accounts gecontroleerd moeten worden, dat is een heeel lichte extra belasting voor je computer. Bij het inlezen van berichten bij veel accounts zullen er meer berichten tegelijk binnenkomen. Gebruik je maar 1 account dan komen al die berichten achter elkaar. Bij gelijk aantal berichten is de belasting bij meer accounts korter en hoger dan bij 1 account. Totaal bij elkaar maakt het niets uit. Alleen de verdeling is dus anders.

Gebruik je alleen webmail dan is er al helemaal geen probleem.

In geen van beide gevallen is er totaal geen enkele reden om je ook maar ergens druk over te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.