Waarom doet mijn laptop het niet meer?

Sinds een paar dagen geleden doet mijn laptop het niet meer.
Hij gaat wel aan maar na het 'windows starten' gedeelte wordt het scherm zwart en hoor je hem wel aangaan.
Het lampje bij de laadstekker knippert wit en oranje.
Het gaat om een hp laptop van 3 of 4 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou ook een probleem met de GPU kunnen zijn, omdat je wel alle geluiden kan horen. Een accuprobleem lijkt ook aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het probleem is is dat mijn accu er niet uit kan vanwege een kapot schuifje

Het beste antwoord

Dat kom je te weten door de linux-live-distrotest: als dat allemaal werkt is het naar alle waarschijnlijkheid een softwarematig probleem en aangezien je eerst wel gewoon het laadscherm van windows te zien krijgt denk ik daar eerder aan.

Moest de test niet lukken is het duidelijk een hardwareprobleem. En helaas, dat is bij een laptop niet abnormaal. Die verslijten nu eenmaal snel(ler).