Is de macbook pro 13 inch i5 2,8ghz sneller dan de 17 inch i7 2,2 ghz (0,6 ghz verschil)?

i5 2,8ghz €1829,- / i7 2,2ghz €2029,-

Toegevoegd na 42 seconden:
17 is een typefout ik bedoel natuurlijk 15 inch

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk niet, maar het kan aan het proces liggen. Als het proces multicore is en goed van 4 kernen gebruik kan maken is de i7 ver in het voordeel. Deze is namelijk quadcore en de mobiele i5 dualcore. Mocht de applicatie alleen maar single/dualcore kunnen draaien, dan kan het zijn dat de i5 sneller is, maar als je dan weer meerdere dingen tegelijk zou doen zou de i7 toch weer in het voordeel zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Excuus de i7 is altijd sneller aangezien de boost speed hoger ligt. Dit is de snelheid die CPU gaat draaien op het moment dat het nodig is. 4 core 4Ghz vs 2core 3,5Ghz.

http://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs-retina/

Toegevoegd na 7 minuten:
Niet dat je zomaar cores en ghz mag vergelijken, maar in dit specifieke geval (waar de i5 en i7 uit dezelfde lijn komen) kan dat wel.

Toegevoegd na 13 minuten:
http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

Bekijk vooral de multicore uitslagen (tab veranderen) als die voor jou van belang zijn. Bij singlecore uitslagen zie je veel minder verschil.