Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er komt geen geluid uit mijn oortjes als ik ze aansluit in mijn laptop maar de speakers doen het wel gewoon, hoe kan dat?

Als ik mijn oortjes aansluit hoor ik ook geen gekraak ofzo, en bij het configuratiesysteem staat ook niet 'koptelefoon', ook niet als ik úitgeschakelde apparaten' intoets. Weet iemand wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al uitgesloten dat het aan je oordopjes ligt? (door hem op een ander apparaat te testen) Wat gebeurt er als je geluid afspeelt met je oortjes erin? Blijft het op de speaker afspelen of hoor je niks meer? Zet met je oortjes erin muziek oid aan en ga naar *windows toets*>"geluid">enter en kijk welke audio output op gaat lichten op basis van de muziek. Dan ga je naar je volume mixer. In de status balk aan de rechterkant van je taakbalk op de volume knop drukken en kiezen voor mixer. Dan bij apparaat selecteer degene die eerder oplichtte en controleer of niet toevallig iets gemute staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een domme reactie maar weet je zeker dat het in de groene aansluiting zit? ik heb een computer met 1 groene 1 rode/roze en 1 blauwe, soms best verwarrend! Of misschien heb je ze in het accu gaatje gestopt, maar dan moet je wel echt dom zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb het zelfde probleem wie kan mij helpen en het geluid hoor ik wel gewoon als ik deze oortjes in mijn mobiel steek dus het licht nie aan mijn mobiel en mijn oortjes zitten wel in het goede gad waar je het erin moet stoppen dus daar licht het niet aan dit is vaker gebeurd aleen toen was iemand wezen kijken mara heb niet opgelet dus weet nu ook niet wat ik moet doen toen ging het geluid er wel weer door heen maar hij doet het niet meer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ofwel zijn je oortjes niet optimaal met een laptop/PC ofwel is er binnen je draad van je oortjes een storing. Ofwel een fout op je Laptop kan ook maar meestal als dat de oorzaak is werken je oortjes wel na het herstarten van je Laptop/PC. Maar om duidelijk te zijn: Niet alle oortjes werken op een PC of Laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En welke oortjes werken dan niet op op pc/laptop hardware. In principe moeten alle oortjes met een 3.5mm jack kunnen werken op een 3.5mm aansluiting...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast is niet elk software issue opgelost met het herstarten van je laptop, soms moet je de instellingen wjizigen (zie beneden)
Dat kan meerdere oorzaken hebben, ik ga even de meest waarschijnlijke af:

Mogelijkheid nr. 1: oortjes werken niet meer goed
Heb je de oortjes afzonderlijke getest (bijv. met je smartphone) en werken daar op? Zo nee, dan is de kans groot dat je oortjes stuk zijn. Test het ook met andere oortjes, dat biedt eventueel meer duidelijkheid als er iets stuk aan je huidige oortjes?
Zo ja, dan gaan we verder.

Mogelijkheden nr. 2 t/m ....: het ligt aan je laptop
Ik maak op dat als je speakers aansluit ze dan wel werken (op dezelfde 3.5mm aansluiting)? Of bedoel je de speakers van je laptop?

Dit klinkt heel stom: maar verzeker jezelf er wel van dat je de oortjes niet in de microfoon uitgang doet en alleen in de in de 3.5mm jack stopt (sommige laptops, bijv. de Asus n56/n76/n550/570 lijnen) hebben ook een apparte uitgang voor de subwoofer, verzeker je ervan dat je je oortjes daar niet in probeert te doen.
Heb je dat allemaal gecheckt?

Wat nog meer kan, is dat je instellingen (dat kan je dus veranderen) de output over de 3.5mm niet toelaten. Op veel laptops/pcs (meer dan 50%) is de Realtek de maker van de geluidskaart/geluidsregeling. Die hebben hun software zo ingesteld dat je eerst moet aangeven wat je precies inplugt voordat ze output leveren. Geeft je laptop enige reactie als je de oortjes erin stopt? Zo ja, dan is er best een grote kans, dat je even moet checken of er op die uitgang geselecteerd staat dat het om een koptelefoon gaat. Komt dat niet in beeld? Dan kan je even op je laptop zoeken of dat realtek programma erop zit of niet (of een programma van een andere hardware maker). Check of daar de instellingen goed staan? Staan ze ingesteld om geluidsoutput toe te laten?

Ligt het hier niet aan, dan is het wellicht denkbaar dat er een defect in je hardware zit (tenzij je externe speakers hebt die het wel op dezelfde uitgang doen)

Zodra je meer informatie geeft over een aantal zaken (externe speakers of interne speakers die wel werken, of de juiste aansluiting pakt of het softwarematig is of niet), kan iemand je wellicht nog iets specifieker adviseren, maar misschien kan je dit eerst proberen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan detecteert je laptop niet dat je die oortjes hebt aangesloten. Waarschijnlijk omdat de audio-driver niet goed is geïnstalleerd.

Spons die even van de ondersteuningspagina van je laptopfabrikant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing