Mijn laptop gebruikt 1,8gb ram zonder programmas aan wat kan ik eraan doen?

Mijn laptop verbruikt 1,8 gb zonder programmas aan staan is dit normaal?
Is het mogelijk om dit lager te zetten?

ik heb alleen 4gb ram dus ik kan maar 3 gb gebruiken (door "in cache" ) dus ik kan maar max 1gb gebruiken en dat is irritant eigenlijk kijk foto wat er aan staat adobe photoshop staat normaal af en dan is het 1,8 gb zoals op afbeelding

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Moet je wel windows draaien? Probeer anders een een live-cd / live-usb van ubuntu en kijk of je dat beter bevalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
van windows naar ubuntu bedoel je of bedoel je een usb in de laptop steken voor meer gb?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het eerste, om gewoon eens een goede linux uit te proberen, zonder dat je meteen alles moet installeren. Een usb als extra geheugen gaan gebruiken is niet zo'n goed plan ivm performance. Wel kun je hem gebruiken onder windows om het opstarten (iets) te versnellen.
geen ubuntu! het is misschien sneller, maar het is niet zo gemakkelijk als windows.

Mijn tip:
De-installeer programma's in configuratiescherm, verwijder opstart programma's (moet je even googlen).

1.8 GB in gebruik is een beetje veel, maar voor een systeem hoger dan Windows XP heb je al snel 1.5 GB nodig. (Gebruik nu Windows 8 en zit nu op 1.5 GB)

Die blauwe lijn geeft aan hoeveel er in gebruik is, maak je geen zorgen om in-cache, dit heeft lagere prioriteit als de soort RAM die je ziet als de blauwe lijn, dus als er echt RAM nodig is, wordt vanzelf in-cache kleiner.

Wil je echt meer RAM? Overweeg dan om meer erbij te kopen:

Als je een laptop hebt is het gemakkelijk om er een RAM plaatje bij te zetten, net zo gemakkelijk als een USB-stick in een USB-poort steken. maar dan met een RAM-plaatje in een RAM-slot. Meestal zit er op de achterkant een soort plaatje speciaal voor RAM, zodat je niet heel je laptop hoeft open te schroeven. Je moet wel even informeren welke RAM-plaatjes erin passen.