als jailbreken fout gaat kan ik dan nog de reserve kopie terug zetten?

ik ben van plan om mijn iphone 4 te jailbreaken maar kan het dan niet gebeuren dat de iphone zover crasht dat hij onbruikbaar word?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het wel kan gebeuren. En als het gebeurd ben je nergens voor verzekerd omdat jailbreaken officieel illegaal is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Vrouwe70, het is niet illegaal in Nederland: "Jailbreaken mag in veel landen als illegaal worden gezien, in Nederland is er geen wet omtrent jailbreaken dus is het legaal. In de Verenigde Staten heeft het Copyright Office van de Library of Congress bepaald dat jailbreaken op mobiele telefoons legaal is. Over tablets (zoals de iPad) werd geen uitspraak gedaan. Jailbreaken moet niet verward worden met het verwijderen van een simlock, unlocken, het proces om een telefoon geschikt te maken voor een netwerk waarvoor er oorspronkelijk geen licentie is. Om de simlock van een iPhone via een niet officiële weg te verwijderen is een jailbreak echter wel noodzakelijk. Jailbreaken, ofschoon zelf niet illegaal, geeft de gebruiker de gelegenheid om gekraakte software te installeren, wat wel illegaal is." Citaat van http://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_(iOS), geraadpleegd op 18 juli 2014
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow sorry. Dan heb ik het fout. Bedankt voor het juist uitleggen!

Antwoorden (3)

Er bestaat een theoretische kans dat je het toestel 'bricked' Maar ik heb al heel wat jailbreaked / carrier unlocks gedaan, en in het zeldzame geval dat ik dacht dat het toestel niet meer te redden was, kreeg ik 'm toch weer aan de praat door 'm in DFU modus te zetten, en een restore te doen vanuit iTunes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook al een paar keer een jailbreak gedaan en als het "misluk" kan je gewoon via itunes restoren en is er niets aan de hand ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon back up maken met itunes.
Dan is er geen vuiltje aan de lucht als je dit wilt terug zetten.
Maar maak eerst een back up!