Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn laptop start niet meer op en ook niet in veilige mode; wat kan ik nog proberen?

als ik F12 indruk dan krijg ik de opties opstarten in veilige modus of met de laatst gebruikte instellingen maar dat lukt ook niet!
omdat ik dit toestel 2dehands heb gekocht was er geen recovery cd of installatie cd van Windows Xp bij dus die kan ik niet gebruiken.
Is het mogelijk dat als ik zo'n cd van Windows XP ergens leen dat die mijn laptop terug kan opstarten of moet ik mij tot de computerzaak wenden?

SimonV
11 jaar geleden
Windows XP is bijzonder kwetsbaar sinds april. Kleine kans dat dit ook de reden is dat je laptop niet meer opstart.
Om te voorkomen dat je computer gehackt wordt zou je (als je laptop hiervoor geschikt is) beter kunnen overgaan op Windows 7 of 8. http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/helpen-opstartproblemen-computer-verhelpen.150125
SimonV
11 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/veiligheid/beschermt-virusscanner-voldoende-beveiligingslekken.468042
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je F1 tot F12 geprobeerd telkens in te drukken? DEL toets snel indrukken tijdens opstarten?
Geef even aan wel type laptop je hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke pc/laptop is te hacken.
Daar helpt geen enkele virusscanner of firewall tegen.
Feit is dat met Microsoft als het Pentagon gehackt is. Ze zijn binnengekomen daar....niet veel schade maar toch.
En als ze deze bedrijven binnenkomen, dan zijn onze pc's kinderspel voor de hackers. Neemt niet weg dat een goede virusscanner altijd een goede bescherming geeft, zelfde geldt voor spyware. Kijk anders hier is, dit is een van de toonaangevendste sites op gebied van veilige software.
Ook kun je daar software vinden die een must zijn (ccleaner, malware ani bytes en superantispyware..... ook erg interessant is om daar te lezen welke software je vooral niet moet installeren. Met allemaal mooie plaatjes worden er toch mensen lekker gemaakt en vervolgens installeren ze allerlei software en zetten alle deurtjes open van hun pc.
samaiphon
11 jaar geleden
ik heb een laptop Fujutsi Siemens Windows XP maar niet aangesloten op internet de laatste maanden DUS de problemen kunnen niet van een hacker komen.
omdat het uitschakelen lang duurde heb ik wel een paar keer de laptop met de uit-knop manueel uitgschakeld.
zou dit het probleem hebben kunnen veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op welk moment doet je laptop niets meer? Je kan blijkbaar na het opstarten nog wel F12 indrukken...
Probeer eens percies te beschrijven wat er gebeurd vanaf het moment dat je je laptop aanzet, aub.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

2 opties:

1. De pc heeft verbinding met een netwerk of internet: windows xp is dan ongeschikt. Installeer dan bijvoorbeeld een gratis linux-distro of schaf bijv. windows 7 aan.

2. De pc heeft geen actieve netwerkverbinding: start ook nu de pc op met een linux-distro, zo kan je alvast een extra backup nemen van al je bestanden. Lukt ook het opstarten van deze linux-distro niet dan is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem.

Ga terug naar het windows opstartmenu en probeer "laatst bekende juiste configuratie" indien je deze optie krijgt.

Als ook dat niet werkt zal je toch een windows xp cd gelijk aan je eigen versie (oem of retail en met de juiste bitversie) moeten te pakken zien te krijgen om eerst vanuit de (op een windows xp cd nog primitieve) RE-omgeving te trachten windows xp te herstellen en indien dat niet lukt de cd te gebruiken voor een verse installatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing