Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil gaan homehosten maar door poorts te openen, maar hoe kan ik zorgen dat mijn vader daar geen last van heeft?

hallo, ik wil binnenkort een server kopen en dan kan ik gaan homehosten, probleem is dat mijn vader absoluut geen poorten wilt openen (begrijp ik)
Is er een ding waarmee ik kan zorgen dat als ik poorten open op de server (ik ga windows 8.1 pro gebruiken) dat mijn vader nooit problemen zal hebben.
Ik heb iets gehoord over een "Switch" dat het dan veilig word maar is dit zo.

Danku
Mvg gauthier

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denkt hij dat hij dan problemen gaat krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
poorten openen is niet 100% veilig, mijn vader heeft dure laptops van zijn werk en wilt zeker niet dat daar iets mee gebeurt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poorten open je naar een bepaald IP-adres. Als het bezoeken van websites veilig is, waarom zou het permanent openen van zo'n poort dan zo onveilig zijn dat je veel meer kans hebt om gehackt te worden. Ik ben nog nooit gehackt, ook niet zonder firewall. Natuurlijk is dat verschillend voor iedereen, maar de kans dat er iets gebeurd met de laptops van je vader is zeer klein en wordt dan nauwelijks tot niet groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmm, wel ik ga toch doen wat Daki zij

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Zet je vader achter zijn eigen router/switch met zijn eigen poorten en koppel deze achter jouw open router/switch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet een switch achter de modem. Zet achter deze switch 2 routers. 1 voor jou met de nodige poorten open en 1 voor je pa met alle poorten dicht.

Probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probleem is dat ik hierboven ben en mijn vader beneden, de kabel die uit de muur komt hoe kan ik die laten verbinden met "mijn router"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch geen probleem? Ik ga er van uit dat er nu maar 1 router is? Dan heb je 2 mogelijkheden: 1. Je zet een tweede router naast de huidige, haalt de kabel die naar jou kamer vertrekt uit de eerste router en stopt die in een LAN-poort van de tweede router, vervolgens verbind je de tweede router (WAN-poort) met een switch tussen de modem en de eerste router. 2. Je zet de tweede router op je kamer, je sluit het kabeltje dat daar uit de muur komt aan op de WAN-poort en al je apparatuur sluit je dan aan op de LAN-poorten van die router. Waar de eerste router staat haal je de kabel die naar jou kamer vertrekt uit de router en stopt deze in een switch tussen de modem en de eerste router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan denk it dat het beste het 2de is, dus gewoon een router zetten in mijn kamer en die verbinden met mijn internetkabel die uit de muur komt, die gaat in de router en uit de router een switch en uit de switch een kabel naar pc en een kabel naar server?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die extra switch op je kamer is goed als dat bijvoorbeeld een gigabitswitch is en je router geen gigabit ondersteund. Dan kunnen tenminste je server en pc met elkaar op gigabitsnelheden communiceren. Maar anders kan je evengoed gebruik maken van de ingebouwde switch in je router. Belangrijk is dat de kabel die naar jou kamer vertrekt op een switch tussen andere router en modem zit aangesloten en niet 'achter' de eerste router anders zou je daar alsnog die poorten moeten openzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan hebben beide routers toch hetzelfde externe IP-adres? Komen er dan geen conflicten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beide routers zullen helemaal niet hetzelfde ip-adres krijgen. Modem of provider zullen aan beide routers een eigen IP-adres toekennen. Dit wordt alleen een probleem als de provider maar 1 apparaat ondersteund. Maar dat is niet meer van deze tijd. Tegenwoordig moeten ze wel meerdere apparaten ondersteunen al is het maar voor digitale televisie.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing