waarom komt mail niet aan?

ik verstuur mails naar een Israelisch reisbureau vanuit 2 verschillende e-mail adressen naar ook bij hen bekende 2 mail addressen. Mijn mails komen niet aan. Wat is er hier aan de hand? Alleen bij deze geaddresseerde gebeurt dit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe weet je dat ze niet aankomen? krijg je een bericht terug, en zo ja, wat staat daar dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In eerste instantie geen reactie. Na tel. info van iemand in Israel blijken mails niet aan te komen. Vanuit een ander adres van het bedrijf daarna wel mail ontvangen, maar mijn antwoord komt niet aan, vanuit geen van beide nl mail adressen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien ziet de mailserver van het betreffende bedrijf jou mail als spam.

Het beste antwoord

De meest voorkomende redenen waarom e-mails niet toekomen:
het e-mailadres of het maildomein van de bestemmeling bestaat niet (meer). Meestal komt er dan een foutenboodschap terug waarin staat 'user unknown', 'host unknown' of 'domain unknown'.
de bijlagen worden geweigerd wegens de grootte of wegens extensies die als onveilig worden beschouwd. Bijlagen kunt u eventueel omzetten naar een ander formaat (bv. zip) om het blokkeren van bepaalde extensies te omzeilen. Aan de KU Leuven mogen mails tot 20M groot zijn, bij externe mail providers is de limiet dikwijls 2M.
de ontvanger heeft slecht ingestelde spam filters en de mail zit in de spam folder
de mail wordt tegengehouden door spam filters van een instelling. De verzender zit in de spamfilters omdat er vanuit hetzelfde domein spam verzonden werd, of omdat spam filters slecht zijn ingesteld. Meestal is er een foutboodschap om zich laten te verwijderen uit de spam filter. Contacteer het service punt om de aanvraag tot verwijdering uit spam filters uit te voeren.
het zendende mailsysteem kan niet overweg met grey-listing. Dit is een techniek om spammers tegen te houden die de K.U.Leuven en vele andere instellingen te gebruiken. Het zendende mailsysteem dient geherconfigureerd te worden. Normaal krijgt de verzender een boodschap met een vermelding van de grey-listing. Typisch gedrag is dat sommige mails aankomen, en andere niet.