Wat doe ik tegen een koffielucht vanuit mijn toetsenbord?

Vanmorgen heeft een vriend zijn zwarte koffie zonder suiker over mijn toetsenbord gekiepert. Alles doet het nog goed maar het bord stinkt nu naar koffie. Kan ik hier wat aan doen of moet dat slijten?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ga ééécht niet aan die toetsen sleutelen hoor. Kan ik er niet iets op spuiten of het toetsenbord nat maken met water of het een poosje buiten zetten of misschien nog iets anders? Wie weet er wat?

14 jaar geleden

Het beste antwoord

IK zou er niets aan doen de koffie lucht verdwijnt snel
als je het wil schoonmaken moet je aale toetsten eraf halen en het schoonmaken met een watenstokje met schoonmaak azijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou de toetsen er één voor één af kunnen halen en daaronder goed schoonmaken met een microvezeldoekje met alleen warm water.

Maar doe dit alleen als de toetsen er makkelijk af gaan anders heb je een probleem met het terugplaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een paar dagen zonder toetsenbord kunt:
Hou het HELE toetsenbord onder een lauwe kraan. Goed door laten spoelen totdat er geen bruine smurrie meer uitkomt.
Daarna uit laten druipen en vier tot zeven dagen laten drogen. Op een radiator die aanstaat volstaat een dag of vier. NIET DOEN MET EEN LAPTOP, maar dat spreekt :)
AWM
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Je bent me voor, dit zou ook mijn antwoord zijn geweest. Met als enige verschil dat ik die vier tot zeven dagen wat overdreven vind. Dus: gewoon lekker onder de lauwe kraan houden. In de tussentijd een ander toetsenbord zien te bemachtigen, en dat zolang aan je computer koppelen.
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, hij moet ECHT heel goed droog zijn. Omdat ik niet weet in welke omstandigheden hij gedroogd wordt, heb ik het maar extra lang gemaakt. Anders krijg ik straks nog de schuld...
AWM
14 jaar geleden
Doe eens!
In aanvulling op het antwoord van Antwoordman: Als je zeker wilt weten dat de electronica niet wordt aangetast zou je kunnen kijken hoe makkelijk je het bovengedeelte los kunt maken. Is vaak alleen een kwestie van wat klemmetjes loswippen met een schroevendraaier.

In veel gevallen zal de vloeistof niet in het ondergedeelte gelopen zijn. Het losse bovengedeelte kun je vervolgens onder de kraan schoonspoelen of zelfs in de vaatwasser zetten.

Daarna goed laten drogen en weer in elkaar zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, koop een nieuw toetsenbord want die kosten tegenwoordig niet veel meer en je bent van alle problemen af.