Waar kan ik mijn ''printscreens'' vinden op windows 8.1?

Als ik een ''printscreen'' foto maak dan kan ik hem nergens terug vinden, waar hoor ik dit terug te vinden, ik kan het echt niet vinden..

~ Ik gebruik windows 8.1 ~

Dankjewel.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb hierbij geen ''schermopname'' folder hoor !??

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb hierbij geen ''schermopname'' folder hoor !??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Als je een printscreen neemt, kopieer je eigenlijk je volledige scherm. Het is geen foto die je neemt die dan meteen ergens opgeslagen wordt. Om je printscreen te kunnen zien moet je hem ergens plakken, bijvoorbeeld in Word of in Paint. Als je de printscreen wil opslaan als afbeelding lijkt het mij het handigst om te plakken in Paint en zo op te slaan.
Je moet dus op de printscreenknop duwen, Paint openen, plakken en dan opslaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij Windows 8 wordt de schermafbeelding blijkbaar wel vanzelf opgeslagen, namelijk in de afbeeldingenmap.
Zie http://www.windowsinfo.nl/reviews/3260/windows-8-tip-eenvoudig-een-screenshot-maken .