Ga morgen op vakantie naar Duitsland en wil gratis wifi op het vakantieverblijf, kan ik mijn eigen modem aansluiten? Heb er geen verstand van vandaar?

Ga morgen op vakantie naar Duitsland en wil gratis wifi op het vakantieverblijf, kan ik mijn eigen modem aansluiten? Heb er geen verstand van vandaar deze vraag. En een wifi abonnement kost €35 per dag. Dat is me te duur.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan pas gratis wifi krijgen als iemand het gratis aanbiedt.

En een modem is vrij waardeloos tenzij je daar een verbinding mee kunt maken. Als het een wifi modem is moet je een ontsloten netwerk op of het wachtwoord kennen van een gesloten netwerk (ervanuit gaande dat methodes om illegitiem een ww te achterhalen hier niet besproken worden).

Als het een adsl/kabel modem is moet een dataverbinding via die kabel stromen, en dat moet dus geregeld worden met de lokale leverancier.

Gelukkig zijn er 3/4G laptopsticks ed waarop men kan aboneren, ik weet niet wat de dekking is in Duitsland en of dit geinclueerd is in de prijs. Wellicht kun je dat checken alvorens te reizen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat zal niet gaan. Je kunt hooguit publieke locaties zoeken, zoals horeca-gelegenheden, waar wifi-hotspots worden aangeboden. Maar ook die zouden geld kunnen kosten, afhankelijk van wat de eigenaar van de gelegenheid wil. Let er op dat als je een wifi-hotspot gebruikt, je niet gaat inloggen op webaccounts of bankzaken gaat doen. Daarvoor is een wifi-hotspot niet veilig genoeg.