Hoe kies te kernwoorden, en wat doe je met de rest van de zin (waar het kernwoord in staat)

het is voor een powerpoint presentatie

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel:

hoe kies je goede kernwoorden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Neem eens een kijkje op de site van Garr Reynolds (zie bronnen) een absolute autoriteit op het gebied van presenteren. Op zijn site vind je tips in drie categorieën opgedeeld:
1. Maken en voorbereiden van je presentatie
2. Je presentatie houden
3. Tips voor je slides

Daarnaast is de site van Duarte Design ook een plek om eens te kijken. Zij hebben de vormgeving van de presentatie van Al Gore voor ‘An inconvenient truth’ gedaan en doen jaarlijks de vormgeving van alle presentaties op de TED-conferentie

Wat duidelijk wordt wanneer je naar de experts luistert: Je slides moeten je verhaal visueel ondersteunen. Op je slides staat dus niet de tekst die je uitspreekt, maar beelden die je verhaal versterken. De steekwoorden zijn voor jezelf zodat je het verhaal goed vertelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kernwoorden zijn de kapstokken van je verhaal... Die kies je strategisch... Meestal is dat het kernbegrip of kernwoord waar het verhaal over gaat in je dia...

De rest van de zin waar het kernwoord in staat is de verdere verduidelijking van dat wat je wilt vertellen in je dia... Het is toch zeer simpel, of zie ik dat verkeerd?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je legt uit wat kernwoorden zijn, niet hoe je ze kiest.