Ik wil graag kleding online kopen maar ik zit altijd te klooien met de maten.. Hoe kom ik erachter welke maat ik bij die website heb?

Bij een website had ik eens kleren gekocht en toen had ik M genomen, de een was iets te klein en de andere was veel te groot en toch kwam het bij de zelfde online winkel vandaan..
Hoe kom ik erachter welke maten ik heb bij de onlineshop? Ik bestel het meest kleding bij zalando, neckermann en de H&M.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Bij Zalando staan er online maattabellen waarmee je kunt uitzoeken wat jou zou moeten passen:
http://www.zalando.nl/faq/maattabellen/

Specifiek damesmaten bijvoorbeeld hier:
http://www.zalando.nl/faq/maattabellen/dames-matenenmeetinstructies/

Ook Neckermann heeft maattabellen op de website staan.
Damesmater bv hier:
http://www.neck.nl/adviser/index.mb1?content=sizeAdviser&context=empty&level1=damen&level2=&level3=

En H&M heeft eveneens maattabellen waarmee je kunt opzoeken welke maat jou het best zou passen.
http://www.hm.com/nl/sizeguide?show=sizeguide_ladies

Je hebt wel een meetlint nodig om een en ander na te meten aan jezelf. Voordeel is dat je dit pas weer eens hoeft te doen wanneer je lichaam van vorm is veranderd.
Meetlint: http://www.google.nl/search?q=meetlint&hl=nl&client=firefox-a&hs=4cz&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=GZJtTob9FcGdOpD6hdoF&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCkQ_AUoAQ&biw=1016&bih=538

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor wie er niet zo bekend is met maattabellen:
Zolang je kleding koopt die is afgestemd op Nederlandse vrouwen figuren klopt deze tabel.
Beweert de winkel dat een maat 38 een heupwijdte heeft van 96, bestel je een maat 38 en blijkt dat een HW te hebben van 90, dan kun je hen daar op aanspreken.
Ze leveren dan niet volgens afspraak, en het mag jou in dat geval niets kosten.

Maar lees de voorwaarden van iedere winkel waar je koopt om precies te zien hoe dat retourneren in z'n werk gaat zodat het jou niets kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)!

Andere antwoorden (1)

Twee verschillende maten kopen en dan de te grote of te kleine terugsturen en hiervoor je geld terugvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan betaal ik alsnog de verzendkosten voor het terugsturen en ik was niet van plan om 26 keer 6,- verzendkosten of zo te gaan betalen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is retourneren niet gratis dan? Van wehkamp weet ik van wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd bij bijna elke winkel is ruilen of retourneren gratis. Let wel ruilen duurt vaak langer, je kunt dus inderdaad zoals in het antwoord staat vermeld het beste 2 maten kopen en dan een terug sturen.