Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je degelijk gamen en internetten met 30mb/s dsl connectie?

Ik ben van UPC overgestapt naar online.nl. Eerst had ik echter wel ongeveer 80mbp/s en nu ga ik over 30mb/s beschikken(dsl). Hoe snel is dit, hoe lang zou het ongeveer moeten duren om een film van 3GB te downloaden, kan ik gerust gamen zonder lag. Ik weet dat dit ook afhangt van de ping, maar stel dat dit gewoon normaal gelegen is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je Mbit/s bedoelt, en niet megabytes/s, gezien Mbit/s vaker als internetsnelheidseenheid gebruikt wordt.

30 mb/s is genoeg. Het is ook afhankelijk van je ping en de prestaties die je computer zelf kan leveren (denk aan werkgeheugen, rekenkracht, etc), maar 30 mbit/s is zeker genoe.

1 bit is 1/8e byte.
30 Mbit = 30/8 = 3.75 Megabytes
Als je aan je maximale downloadsnelheid zit, zul je dus 3072/3.75 = ruim 800 sec = krap 15 minuten nodig hebben om 3GB te downloaden.

Mocht je snelheid toch in megabytes per seconde uitgedrukt zijn, is dit alleen maar sneller: Ook dan kun je gerust gamen en downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding