Heeft iemand ervaring met Microsoft Onedrive als externe opslagbox?

Ik ben op zoek naar een cloud opslagbox voor mijn bestanden en foto's. Op Wikipedia vond ik een lijst met een aantal cloudboxen. Microsoft onedrive lijkt mij wel gunstig door de 7 Gb opslagmogelijkheid. Is dat een goede keus?

Weet jij het antwoord?

/2500

OneDrive stond vroeger bekend als SkyDrive, misschien heb je daar wel eens van gehoord? OneDrive is verder een prima en erg volwassen programma dus je zult waarschijnlijk geen problemen hebben. Als je op zoek bent naar meer gratis opslag, dan kun je eens op Hubic.com kijken. Daar bieden ze 25GB gratis opslag, 100GB vor €1 per maand en 1TB voor maar €10 per maand.

Ik heb een tijdje OneDrive (toen nog SkyDrive) gebruikt, maar het ik vond 7 GB opslag toch iets te weinig. Verder wel een prima cloudservice. Je kunt ook Google Drive proberen. Google biedt een programmaatje aan dat een mapje op je computer direct kan synchroniseren met je 'Drive'. Je kunt dan al je bestanden in dat mapje zetten en vervolgens worden ze automatisch geüpload. Daarnaast kun je ook al je bestanden vanaf een website of via een smartphone-app beheren. Google Drive heeft standaard 15 GB opslag, maar foto's kleiner dan 2048x2048 pixels nemen geen ruimte in beslag. Verder kun je werken met Google Docs-documenten (misschien al mee bekend?), die ook geen ruimte innemen op je Drive.

Bronnen:
http://www.google.com/drive/index.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100