Hoe start in een e-mailadres?

Omdat ik binnenkort een eigen zaakje begin wil ik graag een e-mailadres met de naam van dit zaakje hebben. Dus achter de @blabla.nl (bijv.) Waar en hoe kan ik dit het beste kopen/huren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Om dit te doen heb je een domeinnaam en een host nodig.

De domeinnaam kost ongeveer €10 per jaar. Met die dienst zorg je dat je eigenaar wordt van bijvoorbeeld blabla.nl. Zij bieden ook de mogelijkheid om de domeinnaam naar een dienst te verwijzen. Soms is er webruimte of e-mail inbegrepen bij de domeinnaam. De grootste aanbieder hiervan in Nederland is TransIP.nl.

Een host is gespecialiseerd in het beschikbaar houden van websites en e-mail. De kosten hiervan variëren sterk, maar je kunt al een eenvoudig hostingpakket nemen voor minder dan €3 per maand. Zij bieden een controlepaneel waarmee je makkelijk e-mailaccounts aan kunt maken. Ook hebben ze soms functies waarmee je heel makkelijk websites op kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een domeinnaam koopt/huurt, dan krijg je er meestal een emailadres erbij.
dus dan heb je de site blabla.nl, samen met @blabla.nl als mailadres er bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier bijvoorbeeld voor 30 euro per jaar: http://www.mijndomein.nl/
zijn wel meer aanbieders te vinden.
Ritsuka