Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een smartphone uitschakelen hoeft niet als je daar geen reden toe hebt.

Wat niet verstandig is is 'm weken uit laten staan zonder de accu (een beetje) op te laden. De accu zou langzaam leeg kunnen raken en beschadigd raken.

Wil je apps afsluiten dan kan je dat ook door een taakmanager te installeren. Heb je dan vroeg of laat toch hardnekkige problemen kan je alsnog de telefoon herstarten.

En wil je energie besparen: zet dat zoveel mogelijk alle energieverslindende dingen uit: wifi, 3g, bluetooth en al die draadloze brol. Zet de timeout van het scherm zo kort mogelijk en zet de helderheid van het scherm ook zo laag mogelijk. Mijn smartphone gaat zo een week mee op een volledige acculading.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een startprocedure werkt net als een laptop, soms even opnieuw opstarten. Vooral als er problemen zijn of als hij langzaam begint te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou je telefoon 's nachts uitzetten, of in elk geval het internet (wifi en 3g)
Dan word je nachtrust niet verstoord en kun je beter slapen, en het bespaart batterij.

Ook kunnen apps dan even helemaal afsluiten (in plaats van op de achtergrond blijven draaien) en dan word je telefoon weer iets sneller. Dit laatste is uiteraard alleen bij volledig uitzetten.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Als jij je mobiel vaak uitschakelt op een dag, gaat je batterij sneller leeg. Eigenlijks kost het meer energie om hem aan/en/uit te doen, dan er een paar minuut iets op te doen.

I.i.g raad ik mensen alsnog af om veel hun mobiel te gebruiken i.v.m straling van zendmasten zoals van je provider (diegene die je internet verleent) want het is ondekt dat de straling ervan kankerverwekkend is.

Vaak uitschakelen is wel beter voor het apparaat, zorg ervoor dat 't minder belast is, en zal wss langer meegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding