Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn laptop compleet formatteren?

Ik gebruik sinds kort mijn stiefvaders laptop en ik wil deze graag formatteren zodat ik er spellen op kan spelen zoals DayZ. Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik deze kan formatteren. De windows XP disc ligt bij mijn vader en ik wil de laptop zo snel mogelijk al leeg hebben. Er is maar 1 schijfstation en die kan uiteraard niet geformatteerd worden want dan formatteert windows zichzelf. Enige suggesties?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

1. Windows xp is niet veilig, maar zeker niet snel
2. Om een complete format te doen ben je dus ook je Windows kwijt.
3. Als de pc Windows xp aan kan kan hij zeker ook Windows 7 Home basic aan
4. Zorg voor een Windows 7 cd, start er van op en je kan de hardeschijf 'verwijderen'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan op het internet geen 32 bit versie vinden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De harde schijf moet je niet verwijderen, alleen de partitie formatteren. Verder prima antwoord. Voldoende 32bits versies te vinden op internet btw: zoals op http://azerty.nl/producten/product_detail/2087/394058/microsoft-windows-7-home-premium-w-sp1-licentie-en-media-1-pc-oem-dvd-32-bit-engels.html?channel_code=57 (overigens moet je eens nagaan of de laptop ook geen 64bit ondersteund).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding