Wat voor pc is geschikt voor videobewerking?

Ik weet dat dit soort vragen meer gesteld zijn, maar dit zijn vragen van 2 jaar terug, en de technologie gaat zo snel, dat de antwoorden inmiddels verouderd zijn.

Mijn moeder wil graag weer beginnen met video bewerking. Daar heeft ze een nieuwe pc voor nodig want de pc die ze nu heeft is inmiddels wel aan vervanging toe.

Ze wil GEEN mac. Hoewel dit natuurlijk de beste keuze zou zijn.
Het budget is €600,-

Het hoeft geen PC te zijn voor professioneel gebruik. Maar het moet wel goed werken natuurlijk.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ze gebruikte altijd Pinnacle studio 12 premium editie geloof ik (de duurste van studio 12)

Geen beeldscherm, alleen de PC
Het gaat om een desktop.

Software valt niet onder het budget. (Windows heb ik voor haar)

capthavoc
10 jaar geleden
Heeft ze speciaal software voor video editing ?
Gebruikt ze misschien de software van de oude pc ? valt onder dat budget ook een monitor ?
of nieuwe software voor videoediting ? laptop of vaste pc ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig voldoet elke PC. Over het algemeen hoef je niet naar een zware videokaart te kijken (iets wat veel mensen denken). Het rekenwerk wordt voornamelijk door de CPU gedaan en GPU-hardwareversnelling wordt dacht ik niet eens gebruikt door pakketen als Pinnacle Studio.

Het beste antwoord

Op elke nieuwe computer zal het software programma voor de video bewerking goed doen. Dit omdat ze tegenwoordig snel genoeg zijn ervoor ook.

Zie bron wat een pc nodig heeft zodat het programma er goed op kan draaien.

Alles staat erbij en zo zou je zelf een beetje kunnen uitzoeken welke pc er goed genoeg voor zou kunnen zijnn.