ik heb geen beeld als ik een dvd afspeel m maar wel geluid hoe kan ik dit oplossen?

ik heb een dvd gebrand maar ik heb alleen geluid als ik hem met iets anders brand een programma waarmee ik het bestand ook omzet dan doet hij het wel

ik heb het probleem dat ik hem brand en dat hij hem niet kan afspelen op de tv (alleen geluid geen beeld)
hoe kan je dit oplossen want anders moet ik alles omzetten in MPEG

mvg marijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Antoni
9 jaar geleden
Bij mij bleek eens dat de stekker van de draad tussen de DVD-speler en de televisie niet goed in de televisie zat. Deze moest ik vaster in de televisie drukken. Toen kon ik de DVD wel gewoon afspelen op de televisie.

Antwoorden (1)

Hoe het zit met die ene DVD weet ik niet. Misschien is er iets met de videobestanden aan de hand. Doen andere gebrande DVD's het wel?

Als dit je eerste DVD is, en je geen zin hebt om veel lege schijfjes te verknoeien, heb ik wel een paar tips: probeer 'm af te spelen in een andere speler, bijv. op je computer.
Als je een laptop hebt, met een HDMI aansluiting, en ook een HDMI kabel bij je TV, dan kun je bij het experimenteren ook kiezen voor Viruele Recorder ipv je echte DVD-brander. Je maakt dan een ISO bestand, een virtuele DVD. Die kun je afspelen met een tool als Daemon Tools Lite (gratis te downloaden). Dat bestand klik je aan na installatie van Daemon Tools, en dan kan je laptop dat afspelen alsof het een DVD is.

Lukt dat, dan ga je met die laptop naar de TV, en probeert het opnieuw. Dat is wat gedoe, je laptop krijgt dan een 2e monitor, en je moet de juiste resolutie kiezen. Een paar keer proberen dus. Ook moet je bij Geluid instellen dat je dat uit je TV wilt hebben, via het configuratiescherm. Hoeft maar 1 keer, bij de volgende inplug-actie met die kabel gaat het vanzelf. En je moet wsch. ook, als je beeld hebt op je laptop, dat venster naar de 2e monitor slepen (je TV dus). Als het daar zichtbaar is, en je muiscursor daar ook is, kun je overschakelen naar Volledig Scherm, en van de film genieten. Het is wat gedoe voor de eerste keer, maar daarna spaar je een boel geld uit aan DVD's.