Is het mogelijk om op een Kindle e-reader boeken te laden van bibliotheek.nl?

En als dit mogelijk is, kan iemand mij een stap voor stap beschrijving geven die te volgen is voor een oma van 70?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet. De Kindle kan alleen Amazon-boeken aan. Om de e-books van de Bibliotheek op je laptop of PC te lezen of om ze op je e-reader te zetten, heb je software van Adobe nodig; te weten Adobe Digital Editions, afgekort ADE.
Als je nog geen Adobe Digital Editions hebt, dien je dit eenmalig te installeren en een account aan te maken bij Adobe (Adobe-id).
1. Surf naar: http://www.adobe.com/nl/products/digital-editions/download.html
2. Klik op de link om ADE te installeren voor Mac of Windows, afhankelijk van je PC of laptop. Zie verder:
http://dcr.bibliotheek.nl/binaries/content/assets/bibliotheek.nl/handleidingen-e-books-ssp/handleiding-e-books-e-reader-.pdf

Antwoorden (1)

Volgens bibliotheek.nl kan het voor sommige boeken wel: die waar bij staat "geschikt voor de e-reader".

Alle andere "e-books" zijn alleen te lezen als je online bent met je apparaat. Die zijn vooral voor computers en tablets bedoeld. Sommige e-readers kunnen ook online en hebben een browser. Maar ik denk niet dat je daar die online boeken mee kan lezen. En als dat wel kan, zal het omslaan van een bladzijde treiterend lang duren. Eigenlijk zijn dat dus helemaal geen e-books, maar online te lezen boeken.

Maar die andere dus wel. Echter, hier uitleggen hoe dat gaat is teveel gevraagd. Dat wordt bovendien stap voor stap uitgelegd in deze tekst:

http://dcr.bibliotheek.nl/binaries/content/assets/bibliotheek.nl/handleidingen-e-books-ssp/handleiding-e-books-e-reader-.pdf

Of iemand een oma van 70 is maakt niet zoveel uit, wel hoe handig ze met computers, accounts aanmaken enz. is. Is dat matig of minder, dan zal iemand het minstens 1 keer moeten voordoen, en is het nog wat minder dan bij elk nieuw boek. En dat voor zo'n beperkt aanbod. Als het mijn oma was, zou ik die hele bibliotheek links laten liggen, en het probleem via nog steeds niet strafbare, dus semi-legale downloads oplossen.