Hoe kan ik van mijn minidisc speler mijn eigen muziek op de pc krijgen? Dus, mijn zelf gemaakte md-muziek op de computer importeren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke speler?
Geen digitaal uitgang op speler? (en ingang op PC)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een sony minidisc speler met een digitale in en uitgang. Ik heb geen digitale in/uitgang op mijn pc maar wel een sweex tussenstuk voor geluid. deze is tevens aangesloten op mijn boxen. Hier zit ook een digitale in en uit op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Digitaal uit MD naar digitaal in van PC.
Met audio software (bijvoorbeeld Audacity) opnemen tijdens afspelen MD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste,
Ik heb alles gedaan zoals staat beschreven. Ik krijg nu ook geluid op mijn pc vanaf de md speler. Heb audacity opnieuw gedownload, maar het lukt me niet om via importeren, recording op te nemen. Ik zal nog iets fout doen, maar ben in ieder geval blij dat ik geluid heb.
Bedankt alvast en ik probeer nog wel wat meer uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult de opnames op MD niet kunnen importeren.
Je zult het moeten afspelen op de MD en in Audacity moeten opnemen, wel even de juiste (digitaal dus) ingang selecteren. Deze opname kun je hierna weer opslaan als audio (wav bijvoorbeeld) bestand. Om de disk zelf te rippen (zoals je bijvoorbeeld met een audio CD kunt doen) kun je wat Samona voorstelt proberen. Echter MD heeft wel een compressie methodiek (lossy) waarvoor je dus ook een programma moet hebben welke hier mee overweg kan.

Het beste antwoord

Als je de minidisc uit de behuizing haalt en met behulp van een adapter in je cd-romspeler legt kan hij het met een oude versie van Realplayer op je pc afspelen.
Die adapter kun je vergelijken met zo'n dingetje om singles af te spelen zie foto.
Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb dus ik weet niet of het nog werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik ben er inmiddels uit en heb gelukkig geluid.