Als je iets verwijdert van je prullenmand is het dan echt weg? En als het niet zo is hoe moet je het dan ECHT verwijderen

ik heb fotos met cyberlink youcam getrokken, en ik heb het verwijderd, maar kan je ze nog verwijderen? Zoja hoe? Hoe ben je er zeker van dat je alles hebt verwijdert van je pc echt weg is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

als je iets verwijderd komt het in de prullenbak ga daarnatoe ---> rechtermuisknop ---> prullenbak leeg maken en klaar het is volledig verwijderen. LET OP!! programmas moet je via het configuratiescherm verwijderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs na verwijderen uit prullebak is het nig terug te halen, wat je nu nog kan doen is defragmenteren, of schijf uitgebreid formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Defragmenteren is het verplaatsen van de gegevens op je schijf zodat gefragmenteerde (gesplitste) data terug samengeplaatst wordt. De kans bestaat dat hierdoor het verwijderde bestand overschreven wordt, maar daar is geen garantie op. Defragmenteren is dus niet de juiste methode. Uitgebreid formatteren (en meer bepaald, het low-level formatting van het gehele process) gaat de schijf klaarmaken om gegevens op weg te schrijven. Ook hier is geen garantie dat je bestand overschreven wordt. En als het al overschreven wordt, is gebeurd dit slechts 1 keer, wat veel te weinig is om een bestand écht permanent te verwijderen. Zie Beerenburgertj's antwoord hieronder voor een correcte oplossing.
Helaas is het legen van de prullenbak niet voldoende om de bestanden daadwerkelijk te verwijderen. Hoewel dan iedere zichtbare verwijzing naar het bestand verdwenen is, staat het bestand gewoon nog op de harde schijf. Alleen de verwijzing ernaar is verdwenen. Het bestand verdwijnt pas als het wordt overschreven door een ander bestand of door willekeurige eenen en nullen. Het eerste is een toevalstreffer. Gezien de grootte van harde schijven kan het heel lang duren voordat een willekeurige plek op de schijf overschreven wordt. Met speciale programma's ( file shredders) kan je dergelijke bestanden daadwerkelijk verwijderen omdat deze programma's het bestand ( of een hele harde schijf) vele malen overschrijft met willekeurige data. Let op! ook het formateren van een harde schijf is niet voldoende. Met geavanceerde programma's zijn grote delen van harde schijven nog te reconstrueren nadat de schijf is geformatteerd.
In de bron een freeware fileshredder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Prima antwoord, +. Als toevoeging: een "quick and dirty" manier om "even snel" een verwijderd bestand definitief on-terughaalbaar te maken, is: zoek een map waarin veel gigabytes aan bestanden staan. Maak een kopie van die map. En nog een kopie. En nog een kopie. Enzovoort, tot je harde schijf vol is. Daarmee overschrijf je de plek waar het bestand stond dat je definitief on-terughaalbaar wilt maken. Tot slot nog even al die kopieën weghalen, en klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap deze vraag niet helemaal. Omdat je bang bent belangrijke documenten te verwijderen wil je een programma dat verwijderde bestanden definitief verwijderd?
Het in mij antwoord genoemde programma doet dit overigens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DBAN is ook een goede shredder, maar dan voor het verkopen van je harde schijf o.i.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Eem beetje afhankelijk van het programma dat je gebruikt kan je bestanden afzonderlijk "shredden". Dit betekent dat alleen het bestand dat je weg wilt hebben verdwijnt. Al je andere bestanden biljven gewoon bestaan.