Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk om games te verplaatsen per usb stick?

is het mogelijk om games te verplaatsen per usb stick? ( van pc 1 naar pc 2 d.m.v usb stick)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SimonV
11 jaar geleden
Dat hangt van het spel af.
Bij sommige spellen kan dit, bij andere spellen moet je de installatiefile van het spel kopiëren.
Wil je ook nog de spelgegevens (spelersscore, voortgang etc.) verplaatsen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, althans in de praktijk komt het er meestal op neer van niet. De meeste games werken met het windowsregister. Je kan wel de game op twee computers krijgen door op allebei de DVD te installeren, of de installatiebestanden* op beide PC's te installeren.

*Installatiebestanden zijn niet hetzelfde als de geïnstalleerde bestanden.

Toegevoegd na 48 minuten:
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over "de bekende" games van de grote uitgevers (EA, Ubisoft, THQ, etc)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SimonV
11 jaar geleden
De meeste games? Ik ken toevallig alleen maar (nieuwe) games die zo te kopiëren zijn en moeiteloos op een andere pc gezet kunnen worden.
Er zijn installatiebestanden die alleen maar het spel naar een map unzippen, en installatiebestanden die veel meer doen op je pc. De laatste kun je dus niet zo kopiëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en installatiebestanden die veel meer doen op je pc. De laatste kun je dus niet zo kopiëren. Zo is bijna alles. Er zijn installatiebestanden die alleen maar het spel naar een map unzippen, Noem eens een paar namen van bekende spellen die dat doen.
SimonV
11 jaar geleden
Pak maar een willekeurig spel van Big Fish Games.
http://www.bigfishgames.com Of deze bekend zijn, weet ik niet. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk "echte" games. Als in Skyrim, BF4, WoW (ken je allemaal of niet dan?). Het soort games wat je hier geeft zijn inderdaad geen bekende games(heb even naar de downloadables gekeken en kende er geen een), deze worden niet gereviewed door grote site en staan ook nimmer in top 10 verkooplijstjes. Je zou best gelijk kunnen hebben dat de meeste van die games zo te kopieren zijn. De games waar men over praat zijn dat in de regel niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord aangepast, wel een goed punt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleerst bedankt voor jullie reacties. (Discussie :p) het gaat hier om een oude MOHAA( EA games.) zoals jullie mischien weten is dit een eenvoudige game. als ik hem kopieer..hoe moet ik dit doen?
SimonV
11 jaar geleden
Nu een plus voor je antwoord!
SimonV
11 jaar geleden
MOHAA zou je moeten kunnen kopiëren, zie link: https://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654490014669489/
Ja hoor je kan een spel rustig verplaatsen via een usb stick.
Alleen je moet het wel inpakken met winrar.
dan copieren naar je usb stick waar vandaan je later het bestand weer verder kan verplaatsen.

Gegroet,
Deejay
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen je moet het wel inpakken met winrar Dat hoeft helemaal niet.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing