Ik wil 2 pc's aansluiten op 1 monitor, kan dat en met wat voor kabel?

Ik heb 2 pc's (1 van mijn zoon en 1 van mij) en helaas maar 1 monitor. Om te voorkomen dat we de monitorkabel steeds moeten switchen van de ene naar de andere pc, zoek ik een kabel (een soort van splitter) waarmee ik beide pc's dus op 1 monitor kan aansluiten. De enige kabels die ik kan vinden is juist voor gebruik andersom, dus 2 monitors op 1 pc, maar deze zoek ik dus niet.

10 jaar geleden
1.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Veel monitoren hebben zowel een analoge (VGA) ingang als ook een digitale (DVI) ingang. Die kun je gebruiken om beide PC's gelijktijdig aan te sluiten. Via een knopje op de monitor kun je dan wisselen tussen digitaal / analoog resp. de PC van je zoon / die van jezelf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook naar je plaatselijke kringloopwinkel en daar voor pakweg een tientje, misschien 2 in een ernstig geval, een tweede scherm aanschaffen. Goedkoper dan een KVW-switch en met het enorme voordeel dat je allebei TEGELIJK je PC kunt gebruiken.
Sonaya
10 jaar geleden
Monitor heeft dvi en vga. 1 pc heeft beide, de andere pc moet ik nog even checken maar in ieder geval vga. Ik check zo'n kvm wel ff, thnx :) Helaas geen plek voor 2e monitor :(

Antwoorden (1)

Dat kan niet met een kabel, maar wel met een kastje. Dat kastje heet een KVM.
KVM staat voor Keyboard, Video, Mouse.
Dan kun je tussen de twee PC's schakelen. Kost enkele tientjes voor twee PC's.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
KVM-switch om precies te zijn.
capthavoc
10 jaar geleden
Even op marktplaat kijken, kan je ze voor een prikkie vinden.
althans als het alleen voor VGA monitors is. Let ook even op of je voor een usb of ps/2 kvm switch wilt gaan De laatste is wel makkelijken maar moet je ook een usb muis en keyboard kopen......is wel de beste keuze
Maar hou tenminste 1 ps/2 keyboard in reserve 2de punt kijk of je aansluiting op je video kaarten , van beide pc en de monitor dezelfde zijn , vga dvi hdmi ??
Sonaya
10 jaar geleden
Monitor heeft dvi en vga. 1 pc heeft beide, de andere pc moet ik nog even checken maar in ieder geval vga. Ik check zo'n kvm wel ff, thnx :) Btw: als ik een extra keyboard en muis moet kopen, kan ik net zo goed een 2e monitor halen, overigens geen plaats voor dus beter kvm :).