kan ik naar tv-kijken op mijn computer ?

hallo,

ik zou graag naar tv kijken op mijn computer kan iemand zeggen of dit kan. dus ik sluit mijn computer aan op mijn tv dan verschijnt je computerscherm op je tv met een hdmi-kabel maar kan ik ook het omgekeerde doen zodanig dat het beeld van mijn tv op mijn computer komt ?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
heeft je monitor een hdmi ingang ? of dvi ???
Poet
10 jaar geleden
Hier kun je wat zenders live zien (of de link daarheen vinden):
http://www.npo.nl/live

Het beste antwoord

Veel provider bieden dit wel aan maar niet zonder extra kosten
veelal met een app ? of extra setopboxen ed
en dan nog is de structuur anders dus niet hetzelfde als op TV

toen TV nog analoog was kon dit wel met een interne TV kaart
maar tegenwoordig werkt dat niet.
in principe is het dan ook niet TV kijken via je pc
maar via je setopbox ,het werkt totaal anders.
technisch zal alles wel kunnen maar helaas niet zonder extra kosten.
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt er aan welke provider je hebt. Voor UPC heet dit Horizon: http://www.upc.nl/televisie/horizon/
Je logt gewoon in op de site en je kunt streaming tv kijken op je pc.
KPN heet interactieve televisie: http://www.itvonline.nl/
Elke provider bied dit tegenwoordig wel aan, vaak met een speciale site, of app op de smartphone.
Hoef je helemaal niks te doen met kabels van je tv naar je pc.
Ritsuka
10 jaar geleden
ja dat kan, maar dan moet ik weten welke provider je hebt. want bij ieder is het verschillend. het kan geloof ik ook gewoon op een bepaalde site dat je helemaal niet hoeft in te loggen ik zal ff kijken of ik hem kan vinden staat hij bij mijn andwoord in de reacties.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier is de link:http://www.tvopjepc.nl/
Het enige wat je nodig hebt is een tv-kaart.

Let wel goed op, want de tv-kaart moet aan beide kanten compatibel zijn:

1. De tv-kaart moet compatibel zijn met het inkomende tv-signaal, analoog of dvb-t, dvb-c, in sommige gevallen is het signaal gecodeerd. Dan zal je eventueel extra hardware moeten aanschaffen om het te decoderen.

2. De tv-kaart moet ook compatibel zijn met de rest van het systeem. Kijk dus goed welke aansluitingen je op je moederbord vrij hebt én kijk of er drivers beschikbaar zijn voor je tv-kaart voor jou besturingssysteem.

Aan software heb je (gratis) keuze genoeg.