PC sluit direct af na aandrukken. Opstarten lukt niet, wat is er mis?

Toegevoegd na 14 minuten:
Zodra ik de stroom aansluit op mijn PC, dan start ie op om vervolgens onmiddelijk af te sluiten (klikkend geluid).
Dit gaat zo 5 a 10 minuten door en begint best lastig te worden. Soms zijn de tussenpozen iets langer en raast de computer 5 a 10 seconden door om vervolgens uit te gaan en het daarna nog een keer te doen. In beide gevallen werkt de gewone aan knop pas, nadat hij gestopt is hiermee.

Met een beetje pech doet de computer na het drukken op de aanknop nog een ronde vervelend.

Wat kan ik hier aan doen? Wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het klinkt dat je voeding defect is, maar het kan ook zijn dat de beveiliging van je voeding inkomt omdat er verderop(i.e. moederbord) iets niet goed is. Er is maar één manier, en dat is tijdelijk even een andere voeding plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar doet er een van de componenten van je pc 'lastig'.

Wat je best doet is je pc eens helemaal uit elkaar halen en alleen het moederbord (op een houten plank), de cpu en wat geheugen op de voeding aansluiten. Het geheel opstarten en kijken wat dat doet. Allemaal in orde?

Nee? Dan is het een van de huidige onderdelen, ook dat zal je het makkelijkst met trial&error uitproberen.

Jawel? Dan 1 van de overige onderdelen uitkiezen en erbij plaatsen en het opnieuw proberen.

Van zodra het probleem terugkomt heb je het onderdeel dat het probleem veroorzaakt gevonden.

Ik heb ooit exact hetzelfde probleem gehad. En het leek toen eerst de voeding te zijn want na wat spelen met de stroomkabel blijk de pc wel ineens door te starten. Na bovenstaande te hebben uitgeprobeerd bleek de videokaart echter de boosdoener te zijn.