Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan ineens niet meer inloggen op mijn pc hoe kan dat?

Weet iemand dit hoe dit kan. Als ik me wil inloggen op mn pc krijg ik De service user profile sevice verhinderd het aanmelden Gebruikersprofiel kan niet worden geladen. Het andere account kan ik wel gewoon op dat heeft trouwens geen wachtwoord. Het is wel vreemd aangezien ik het wachtwoord niet heb veranderd.

1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan omdat het account niet correct wordt ingelezen.

Ik ga er van uit dat je al geprobeerd hebt de pc opnieuw op te starten?

Heeft de andere account administratorrechten? Zonee: maak dan gebruik van het ingebouwde admininstratoraccount vanuit veilige modus.

Let op! Je moet het register induiken om dit op te lossen. Dus maak hier een backup van én maak een herstelpunt!

Met een administratoraccount ga je dan naar volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Zoek de subsleutel waarvan het ProfileImagePath het probleemaccount als waarde heeft.

Die subsleutel heeft een backup die op .bak eindigt. Wijzig de naam hiervan en haal de .bak weg. Hernoem ook de originele subsleutel door er .bak achter te zetten (zo kun je altijd terug)

Terug naar de subsleutel die oorspronkelijk de backup was. Wijzig hiervan de waarde van Refcount in 0. Idem voor State.

De wijzigingen worden pas van kracht als je de pc opnieuw opstart.

Je kan natuurlijk ook een nieuw gebruikersaccount aanmaken en alle gegevens van het oude account kopiëren alvorens dit te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding