Het internetverbruik bij mijn nieuwe Huawei y300 is plots veel meer en veel duurder! Hoe komt dit?

Ik heb sindskort een Smartphone, namelijk een Huawei y300. Ik zit bij Proximus en laad elke maand € 15, zodat ik gratis kan sms'en en 150 MB gratis internet heb!
Toen ik nog m'n vorige gsm had, een Samsung E2600, ging ik vrij vaak op internet en verbruikte dat niet zoveel MB. Als ik al mijn MB verbruikt had, kostte op internet gaan ongeveer 0,42 cent (per keer dat ik surfte)!
Nu, als ik met m'n Smartphone op internet ga, kost mij dat plots € 5 per surfbeurt!!! En vliegt mijn MB van 150 naar 141 en van 141 naar 133!! (soms zonder dat ik op internet heb gekeken..)
Iemand die hier ervaring mee heeft en/of weet wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat je een nieuwe smartphone hebt moet je echt nog even in je settings kijken
om al die data slurpertje uit te zetten.
Misschien zijn er goeie data en power manager apps te vinden die je daarbij kunnen helpen ? ik ken android niet goed genoeg
default staat vaak al voor al die apps de internet toegang altijd open je zult ze dus met de hand dicht moet gooien. zeker als je net ene nieuw phone hebt staat dit bijna altijd wagewijd open
niet al die apps hebben altijd maar toegang nodig er zijn vast goeie tutorial te vinden over energie en data besparing door apps op de achtergrond uit te schakelen etc
capthavoc